michaeljarl Skrevet June 17, 2007 Rapporter Skrevet June 17, 2007 Hej Jeg har arbejdet og boet i Göteborg i 2½ år men skal flytte tilbage til DK til nytår. Jeg skal dog næste år fortsætte med at arbejde for den svenske virksomhed dels hjemmefra og dels i Sverige nogle gange om måneden og dertil rejseaktivitet i EU. Jeg er ikke sikker på hvad det mest optimale at gøre er. Flytte alt (skat, bil osv) til DK eller beholde addresse osv i Sverige. Gode råd eller erfaringer ?? Mvh Michael
janlunde Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Du må have en fast bopæl. Derfor kan du ikke bo i DK og have svensk bil. Jeg kan ikke se idéen i at have bolig i begge lande, når du nu vil bo i DK? Derfor vil jeg anbefale at du sælger alt og flytter til DK. Det er dog nok billigere og nogle vil måske også mene dejligere at bo på den anden side, i Sverige
Guest carspar Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Hvis du som dansker arbejder i Sverige er det vist noget med at du i stedet for fradrag osv. i stedet betaler 25% i skat så undersøg det hos skat.dk og regn på det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu