Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jeg er ny her og har prøvet at kigge lidt tilbage i de treads der er men kan ikke rigtig finde noget... jeg er sikker på at I har, et eller andet sted herinde, svaret på det her før. jeg skal have min gamle alfa fra '78 herover nu. den står i DK uden plader på og skal synes før de kan komme på igen. planen er, at få den klargjort til syn i DK, få den herover til bilprovningen og få svenske plader på den.. men.. kan jeg kører den over broen med DK prøveplader fra motorkontoret? og hvis ikke.. hva' så.. skal jeg skifte midt ude på broen..:rolleyes:

Besvaret

Jeg havde selv samme problem da jeg skulle have indregistreret min daværende Alpina. Det skulle efter sigende være lidt problematisk at få svenske prøveplader og de danske må du kun bruge i danmark. Jeg havde så mulighed for at låne nogle forhandler prøveplader som gælder i hele norden. Hvis du har mulighed for det er nok den letteste løsning.

Besvaret

mit problem løste sig selv... da jeg havde haft den til at stå i garage i DK i mere end 1 år så SKAL den synes i DK hvis jeg vil have afgiften tilbage. så den får lige DK plader på igen i en meget kort periode, indtil den skal til bilprovning.. frem og tilbage..

Besvaret

En ting er loven, noget andet er praksis. Bilprovningen siger ikke noget til at du ikke har plader på, når du kører til besiktning. Du kommer nemt i knibe, hvis du bliver stoppet på vej hjem fra ICA, men hvis du holder vognen i garagen og kun kører den til besiktning med papirer i lommen er det i princippet ok. Der er bare et forsikringsissue, hvis det går galt.

Guest Mogens
Besvaret

Er det mon rigtigt...

...og kun kører den til besiktning med papirer i lommen er det i princippet ok. Der er bare et forsikringsissue, hvis det går galt.
Jeg misforstår muligvis dit skriv, men forsikring har skrevet til mig, at forsikringen dækker en tur til besiktning... "När du har fått en tid för besiktning kan jag ordna en trafikförsäkring för den bilen, gällande för den dagen då bilen ska besiktigas. Trafik försäkring täcker endast upp mot skador på andra bilar som kan uppstå vid en eventuell krock, den ersätter inte skador på den egna fordonet..."
Besvaret
Jeg misforstår muligvis dit skriv' date=' men forsikring har skrevet til mig, at forsikringen dækker en tur til besiktning...[/quote'] Hvis du har en uregistreret bil er du lidt i et hønen-og-ægget spil her, når du skal køre den til besiktning. Du kan ikke få den påkrævede halvforsikring for at køre på vejene uden registreringsnr, og du skal jo lis'om ha' vognen frem til synshallen. Var selv til bil med en ny-importeret bil i onsdags, der ikke havde nogen form for registrering på sig, da jeg havde kørt den hjem på danske engangsprøveplader. Jeg spurgte et par af de garvede importører herinde (tak for hints), og kørte herefter til syn uden plader på. Det eneste der er på kanten er, at jeg har kørt turen uden forsikring... Vil du være helt home free, så lej en autotrailer.
Besvaret
Du kan ikke få den påkrævede halvforsikring for at køre på vejene uden registreringsnr' date=' og du skal jo lis'om ha' vognen frem til synshallen.[/quote'] Det er ikke et krav at have halvforsikring på, for at køre på vejene. Der skal du kun have den trafikforsikret. Halvforsikring dækker også tyveri, brand og hærværk.
Besvaret
Det er ikke et krav at have halvforsikring på, for at køre på vejene. Der skal du kun have den trafikforsikret. Halvforsikring dækker også tyveri, brand og hærværk.
Korrekt. Halvforsikring er niveauet over.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...