Homer Skrevet July 7, 2007 Rapporter Skrevet July 7, 2007 Faldt over denne artikel i Sydsvenskan om Roxi Stenhus http://sydsvenskan.se/hus/article249890.ece De har bygget vores hus og der er mange paralleller, men vores er dog (næsten) færdigt...
lysbringeren Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/69999-varning-foer-roxi-stenhus.html
bananas Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Jeg tror at det gælder helt generelt - hold Jer fra nybyggeri lige for tiden, med mindre at intet andet kan leve op til Jeres krav. Der bliver simpelthen bygget for meget ad gangen p.t og der tages for mange amatører eller uerfarne ind. Jeg selv er for nyligt flyttet ind i noget nybyggeri på Västra Hamnen. Packwerk Västra Hamnen AB er bygherre og AugustPrien Erbud er entrepenør. Der er skandaløst mange fejl - gulvene er lagt forkert i hele bygningen. Første besiktningsmand vurderede at de skulle lægges om alle sammen. Derefter nægtede AugustPrien at anderkende resultatet og bestilte og betalte selv endnu en "uvildig" besiktningsman, som vel ligeså vel kunne kaldes for en Bestikkelsesmand. Nu diskuteres der mellem bygherre og entrepenør. Tagterasserne var lagt pilskævt første gang - derefter blev de lagt om til nuværende, hvor de i det mindste er blevet lige. Men træfundamentet står permanent i vand, fordi isoleringen under ikke har det rigtige fald, hvilket nok skal få træet til at rådne rimelig hurtigt. De skal formentlig lægges om igen. I formentlig samtlige badeværelser i hele bygningen har de byttet rundt på de forskellige lag, der lægges i gulvet, så der er kommet for meget op over fugtspærren, hvilket kan forårsage alskens slemme ting og sager - fugerne er allerede revnet her og der. Skal nok også lægges om. AugustPrien nægter som standard procedure at noget skulle være galt hver gang man påpeger noget - i starten prøvede de at bilde os ind at det var meningen at terasserne skulle være pilskæve! AugustPrien sender undertiden nogen polakker, som på ubehjælpeligt tysk prøver at forklare hvilke småfejl de nu skal rette - de alvorlige fejl bliver der ikke gjort noget ved lige foreløbigt. Småfejlene er så talrige at jeg ikke vil nævne dem her. Så jeg kan bestemt ikke anbefale nogen byggerier, hvor AugustPrien Erbud er entrepenører. Er de andre bedre? Jeg har direkte udsigt til vores nabobygning, som bygges af PEAB - i den skulle der have været indflytning d. 1. juni. Jeg kunne se at enkelte godtroende købere havde regnet med at kunne flytte ind med det samme uden problemer. De stod jo nærmest med deres flyttekasser samtidigt med at håndværkerne stod med deres boremaskiner. Det lignede samme "just in time princip" som da vi flyttede ind: de færdiggjorde lejlighederne i samme takt som folk havde meddelt at de ville flytte ind. Nu her i midten af Juli går de stadig rundt og hamrer,borer og banker i bygningen i de lejligheder, som stadig ikke er færdige. Så beboerne skal sørge for at gå hurtigt i seng efter at have set deres dyrt betalt og meget smukke sommer solnedgang over havet, hvis de vil have 8 timers søvn. For kl. 6-7 stykker næste morgen bliver de vækket med trykluftsbor eller lign.:D Når man køber nybyggeri skal man selvfølgelig være klar over at der altid vil være nogen fejl og problemer, som skal rettes. Men lige for tiden er det vist langt mere end normalt, og jeg tror at en stor del af disse byggehistorier ender med retsager om nogen år og evt. følgende konkurser for mange af bygherrefirmaerne - en del af projekterne ser ud til at være belvet kanaliseret ud til små datterselskaber, som så kan gå fallit, hvis regningen bliver for stor. Sørg i hvert fald for at købe af så tilstrækkeligt store fimaer at det ikke kan betale sig bare at lade dem gå fallit, når regningerne kommer.
Nif Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Ja sjusk er der nok af. Også derfor jeg trak min anbefaling af LB huse tilbage i anden tråd. Nu er de 2 huse klar til aflevering. Som LB huse sagde ved den ene aflevering: Sådan bygger man i Sverige SLUT. Finish kender man ikke til, og der står heller ikke i nogle kontrakt hvordan ting skal afsluttes. Virker det, er det godkendt. Det ene hus er der så meget ved at jeg kan skrive alt for meget. Det andet hus gav de en spejlvendt kloaktegning til vvs'eren. Og i stedet for lige at ændre det inden dækket blev lavet, fiksede man bare nogle nye tegninger så det kom til at passe. Intet at komme efter her. Ikke godkendt efter dansk kloakbestemmelser. Så er det nybygning af småhuse, er det bare at stå med pisken hele tiden. Men det kræver bare man har forstand på byggeri.
Futz Besvaret July 11, 2007 Rapporter Besvaret July 11, 2007 @ Bannana Der var en stor artiklel om Mackwerk AB forleden og om en som har stævnet dem for en million. "Det er huset der er skævt og bare rolig det bliver maghoni med tiden". :D
jab Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Homer Jeg forstår at du har fået bygget et hus ved Roxy, kan du oplyse mere nøjagtig hvad dine problemer har været med dette byggefirma. mvh JAB
Homer Besvaret March 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 13, 2009 U name it - they got it!! De er bare nogle elendige amatører - ingen projektstyring overhovedet, dårlige håndværkere, ingen opfølgning, ingen økonomistyring, og jeg kunne blive ved!! De skulle efter sigende have strammet op siden vi gik i gang, men jeg vil på ingen måde anbefale at indgå nogen som helst form for aftale med dem. Hvis du vil have detaljer, så er du velkommen til at ringe til mig - 24 813 444
michael k Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 roxi som sådan er ok men ofte er det underentreprenörer der samler dem og ofte en bygherre der köber grunde huse og så samler dem selv eller hyrer folk til det og så går det i hat og briller... jeg ved feks at roxi lige har revet 3 huse ned og bygget dem om fordi en underentreprenör havde fucketd et op og der gik de ind og udbedrede det uden at de var forpligtede til det ... et andet eksempel hvor en bygherre der havde köbt huse hos roxi solgt dem för de var bygget og så gået konkurs.. og der gik roxi ind for egen regning og byggede det färdigt for kunderne .. Alpha stenhuse er at anbefale ..
Homer Besvaret March 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 13, 2009 roxi som sådan er ok men ofte er det underentreprenörer der samler dem og ofte en bygherre der köber grunde huse og så samler dem selv eller hyrer folk til det og så går det i hat og briller... jeg ved feks at roxi lige har revet 3 huse ned og bygget dem om fordi en underentreprenör havde fucketd et op og der gik de ind og udbedrede det uden at de var forpligtede til det ... et andet eksempel hvor en bygherre der havde köbt huse hos roxi solgt dem för de var bygget og så gået konkurs.. og der gik roxi ind for egen regning og byggede det färdigt for kunderne .. Alpha stenhuse er at anbefale .. Jeg tror du skal se at få styr på begreberne bygherre, entreprenør, underentreprenør og kunde... :) Roxi tilbyder totalentreprise, og så er det dem har ansvaret for at bygge huset færdigt, uanset hvem der er underentreprenør, og hvad denne måtte "fucke up". Det ansvar lever de på ingen måde op til, og omgås regler, jura og ikke mindst byggetekniske foreskrifter på en lidet flatterende måde. Roxi kan IKKE anbefales - og indgår I alligevel nogen form for aftale med dem, så sørg for guds skyld for at have både en uvildig byggesagkyndig og en advokat med på sidelinien!
michael k Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Jeg tror du skal se at få styr på begreberne bygherre, entreprenør, underentreprenør og kunde... :) Roxi tilbyder totalentreprise, og så er det dem har ansvaret for at bygge huset færdigt, uanset hvem der er underentreprenør, og hvad denne måtte "fucke up". Det ansvar lever de på ingen måde op til, og omgås regler, jura og ikke mindst byggetekniske foreskrifter på en lidet flatterende måde. Roxi kan IKKE anbefales - og indgår I alligevel nogen form for aftale med dem, så sørg for guds skyld for at have både en uvildig byggesagkyndig og en advokat med på sidelinien! tror du skal läse hvad jeg skriver ... jeg skriver jo netop at de selv står for byggerier men at andre ofte köber deres huse bygger det selv og sälger det färdigt .. og det er der det går galt .. og jeg har ikke udaf en del der har roxi huse hört noget dårligt .. kun når det ikke er roxi der har stået for byggeriet jeg har kun hört dem leve op til ting som lå langt udenfor deres ansvarsområde..
jab Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 Har forgæves prøvet at kontakte dig på det opgivne nummer, men det er en temmelig sur og fornærmet ældre herre der tager telefonen. JAB
michael k Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 Har forgæves prøvet at kontakte dig på det opgivne nummer, men det er en temmelig sur og fornærmet ældre herre der tager telefonen. JAB så er det jo det rigtige nummer :)
Homer Besvaret March 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2009 så er det jo det rigtige nummer :) :th2: Det er et dansk nummer, så hvis du ringer fra Sverige skal der +45 foran
Homer Besvaret March 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2009 tror du skal läse hvad jeg skriver ... jeg skriver jo netop at de selv står for byggerier men at andre ofte köber deres huse bygger det selv og sälger det färdigt .. og det er der det går galt .. og jeg har ikke udaf en del der har roxi huse hört noget dårligt .. kun når det ikke er roxi der har stået for byggeriet jeg har kun hört dem leve op til ting som lå langt udenfor deres ansvarsområde.. Så er det nok mig der har svært ved at forstå din kryptiske måde at formulere dig på Roxi sælger da ikke huse i byggesæt som man selv kan samle, som en anden Lego-æske. Som jeg skriver, tilbyder Roxi (i hvert fald) i vores tilfælde totalentreprise, og der kan jeg love dig at de ikke lever op til noget som helst - hverken af den del der falder indenfor eller udenfor entreprisen. Igen: Hold jer langt væk fra Roxi - der er masser af andre seriøse byggefirmaer på markedet, og ingen grund til at chance med den slags!
michael k Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 Så er det nok mig der har svært ved at forstå din kryptiske måde at formulere dig på Roxi sælger da ikke huse i byggesæt som man selv kan samle, som en anden Lego-æske. Som jeg skriver, tilbyder Roxi (i hvert fald) i vores tilfælde totalentreprise, og der kan jeg love dig at de ikke lever op til noget som helst - hverken af den del der falder indenfor eller udenfor entreprisen. Igen: Hold jer langt væk fra Roxi - der er masser af andre seriøse byggefirmaer på markedet, og ingen grund til at chance med den slags! jo det gör de ... du kan köbe stomme osv og så hyre et andet firma eller selv samle... og i langt de fleste tilfälde hvor roxi får dårlig omtale er det dette der er sket ..
Homer Besvaret March 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2009 Whatever! Jeg ved ikke hvilke "langt de fleste tilfælde" du refererer til - dem der har været fremme i bl.a. Sydsvenskan, Plus på SVT1 og diverse internetfora er alle totalentrepriser - akkurat som vores. Og for sidste gang: Roxi Stenhus har ikke styr på en skid i deres totalentrepriser!
Homer Besvaret April 1, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret April 1, 2011 ..og nu gik de så endelig konkurs: http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/trelleborg/article1426786/Husfirma-forsatt-i-konkurs.html
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu