Quark Skrevet July 8, 2007 Rapporter Skrevet July 8, 2007 Sad og ledte efter reglerne for at tage lastbilkort i Sverige og få det på det danske kort.. Men faldt over en sjov problematik omkring reglerne for inddragelse af kørekort.. Håber nogen kan hjælpe mig med et svar.. Da tråden endte med at blive ret forvirrende for mig..... Eksempel: Jeg sætter mig ind i min bil (svensk indreg.) i Danmark med sprit i blodet og kører.... Bliver taget af politiet.. Hvis den viser over det "tilladte" Tager politiet i Danmark sgu da mit kort og gemmer det i 3 år ...Mener jeg... Iflg. tråden, eller som jeg læser den sender de kortet tilbage til mig i Sverige og der sker mig ikke mere... Kan det være korrekt? Det virker da helt hen i vejret? At bare fordi man er bosiddende i Sverige kan man slippe så let? Håber der er nogen der kan forklare mig det lidt tydligere...Det virker sgu for absurdt! Kør forsigtigt!:)
Thomas Besvaret July 8, 2007 Rapporter Besvaret July 8, 2007 Sad og ledte efter reglerne for at tage lastbilkort i Sverige og få det på det danske kort.. Men faldt over en sjov problematik omkring reglerne for inddragelse af kørekort.. Håber nogen kan hjælpe mig med et svar.. Da tråden endte med at blive ret forvirrende for mig..... Eksempel: Jeg sætter mig ind i min bil (svensk indreg.) i Danmark med sprit i blodet og kører.... Bliver taget af politiet.. Hvis den viser over det "tilladte" Tager politiet i Danmark sgu da mit kort og gemmer det i 3 år ...Mener jeg... Iflg. tråden, eller som jeg læser den sender de kortet tilbage til mig i Sverige og der sker mig ikke mere... Kan det være korrekt? Det virker da helt hen i vejret? At bare fordi man er bosiddende i Sverige kan man slippe så let? Håber der er nogen der kan forklare mig det lidt tydligere...Det virker sgu for absurdt! Kør forsigtigt!:) Bliver du stoppet i Dk. tager de kortet og du får din straf som hvis du bor i dk! Ingen forskel der! Har du svensk kort ved jeg ikke hvordan de gør, men der mister du nok førerretten i Dk. i nogle år!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu