Else Skrevet July 16, 2007 Rapporter Skrevet July 16, 2007 Jeg flytter med min mand og to døtre på hhv 7 og 8 år fra Nørrebro til Tygelsjö i næste uge. Er der nogen fra debatten, der kender til området. Det umiddelbare indtryk er fedt. Hvis nogen har erfaringer med sport og musik i området, hører jeg gerne om det, både for børn og voksne. Det er en mindre by, og vi vil godt forsøge at være lidt aktive med integrationen, men det giver alligevel lidt sommerfugle i maven:scared: - men andre har gjort det før, så ...
credde Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Hej, Velkommen til Sverige. Jeg bor i Hököpinge et par km fra Tygelsjö - kører tit igennem på vej til Malmö eller job. Sport såsom fodbold (det er det jeg kender til :th2: ) det er der ikke meget af i Tygelsjö, der skal man enten til Vellinge, Höllviken eller ind til Malmö. Musik... Ja der findes Gesie Byakrog... Har endnu ikke været der, på trods af jeg bor forholdsvis tæt på :p
Mette Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Gessie Byakrog og musik er vist mest til dem der holder af svensk pop.....men deres bøffer er supergode og så er der et hyggeligt gårdmiljø med grill og swimmingpool, hvis man skulle have lyst til at boltre sig i vandet. Velkommen til Else. Tygelsjö er et hyggeligt område. Jeg bor selv ved Gessie ângar, ikke langt derfra og er meget glad for stedet.
Else Besvaret July 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 16, 2007 Tak for tippet:th2: Tænkte mere på om der fandtes musikinteresserede/udøvende musikere i området og hvilke muligheder er der i fritiden for at lave andet end at hænge ud i Øresundsdebatten
nullepigens Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Hej Else. Jeg er selv "ny" i Tygelssjö, vi flyttede ind i jan.´08 i de nye træhuse, hvis du har set dem. Jeg er ikke inde i alt det med musik og dans og sådan, men vi har da lige fået npoget med posten. om f.eks noget gymnastik, på den lokale skole osv. Vi er mægtige glade for at bo i byen. Spørg endelig hvis der er noget, må man spørger hvor i skal bo ? mvh Nullepigens
Else Besvaret August 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 27, 2007 Landet i Tygelsjö Hej, Vi har nu været i Tygelsjö i en måned og er netop kommet hjem efter det første forældremøde i hhv. 1. og 2. klasse. Det er noget andet end Nørrebro, og vi er vældigt optimistiske :th2: Vi bor skråt over for skolen i et lille hvidt hus, så børnene skal bruge et helt minut på at komme derhen. Her er dejligt og fredeligt. Jeg tror nok at kirken er rimelig aktiv på det med musikken og gymnastik på skolen kunne være en mulighed. Cykelturen til Svågertorp gør det ud for fittness indtil videre. Det eneste sure er at jeg allerede har fået stjålet en cykel, ellers er vi tilfredse og er ved at falde til. Dt med at være flyttet ind i 2008 rykker lidt ved min tidsopfattelse:rolleye: Er det husene ude til venstre for Tygelsjövägen, når man kører ind mod byen?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu