Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg bor i Helsingborg og plejer at pendle med færge og tog til København. Lige nu er det helt uholdbart med togtiderne. Jag undrer om det er lovligt at pendle med færge fra Helsingborg til Helsingør og køre med (min svenske) bil resten af vejen til københavn. Dvs. ha bilen parkeret på den danske side i stedet for at tage den med i færgen.

Besvaret

Jeg kan desværre ikke sige noget om det juridisk lovlige i det, men vi har i perioder haft den ene bil stående ovre, hvis vi skulle i hver sin retning. Det er vel frit at parkere hvor man vil (altså hvis man står lovligt) når bare ejerforholdene er i orden.

Besvaret

Det skulle være helt perfekt lovligt. Inden broen og alt det, indførte man en lov som netop sagde, at det var fuldt lovligt, at parkere sin svenske bil i helsingør, og tage færgen over til fods, da det var ulogisk at skulle tage sin bil med over hvis man bor tæt på færgen. Mig bekendt er den ikke ændret, og fordi du parkerer din bil i DK betyder jo ikke at du bor i DK....Og det er jo DIG som ikke må snyde, ikke din bil, den betlaer ikke hverken skat eller afgift.. :P

Besvaret

Hej Jeg spurgte vores lokale betjent her på Thule Air Base, om det samme problem. Han undersøgte det for mig og her er svaret, som jeg fik. Jeg rettede henvendelse til Tårnby Politi, hvor politiassistent Chr. Eisenhard, ikke kunne se noget problem I at parkerer I Danmark under dit ophold på TAB. Og det ville jo så være en længere parking.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...