Guest Barkenskjold Skrevet July 20, 2007 Rapporter Skrevet July 20, 2007 Hej. Håber der er en der har lidt erfaring med køb af grund/hus.. Vi er ved at slå til på et køb af et fritidshus som ligger på frikøbt grund 1300kvm, med i købet er en nabogrund (selvstændig registreret) også frikøbt på 1040kvm. Nu snakket mægleren imidlertid om at fordi der hører en ekstra grund med i købet, så skal kommunen med ind i en godkendelsesproces, der kan tage helt op til 1½ måned. Er der nogen af jer der ved om det er korrekt.. Og hvad baggrunden for dette er ???
Nif Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Jepper. Er grunden (som jeg husker det) større end 5.000kvm skal kommunen have lov til at handle grunden først. Det kan tænkes at der er fremtidige planer med området.
Nils Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Jepper. Er grunden (som jeg husker det) større end 5.000kvm skal kommunen have lov til at handle grunden først. Det kan tænkes at der er fremtidige planer med området. Hm, men nu var grunden jo ikke så stor... Hvis kommunen har forkøbsret, så er det ikke en godkendelse, der skal til, som man skal vente på, men så skal kommunen gøre brug af sin ret inden en bestemt dato, hvilket den ikke gør, og så er den ikke længere. Det står så bare i kontrakten og ser dumt ud, men er uden betydning, og der går ikke en kommunal sag igang, som man skal afvente. Mægleren burde jo (kunne bringes frem til at) være mere præcis, men man kunne også forestille sig andre komplikationer. Det kan være, at der er en byggepligt på ekstragrunden, som der skal dispenseres fra. På samme måde tilslutning til strøm, vand og kloak, som kræver særlige overvejelser. Expect the unexpected. Og husk at spørge mægleren om den skattemæssige betydning af at have to matrikler i stedet for en.
Mette Besvaret July 21, 2007 Rapporter Besvaret July 21, 2007 Jepper. Er grunden (som jeg husker det) større end 5.000kvm skal kommunen have lov til at handle grunden først. Det kan tænkes at der er fremtidige planer med området. Grænsen er 3000 m2.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu