Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

min kone og jeg har købet et bostadsrätt rækkehus i Oxievång og jeg har nu siddet og kigegt de forskellige tråde igennnem angåedne forsikringer. Men jeg kan ikke finde noget samlet, så her er mit spørgsmål: Vi skal bruge en komplet "pakke" af forsikringer, indeholdende indboforsikring, 2 biler (import), 1 stk. MC (import) og hvad der ellers måtte komme for en nytilflytter :rolleye: Vi har fået et tilbud på indbo fra Vesta gennem vores bank (Nordea), men inden jeg takker ja, vil jeg gerne have råd/erfaringer/priser fra Jer garvede godtfolk.. Takker :new:

Besvaret

Priser afhænger af alt for mange faktorer til det er brugbart for dig, som sammenligning. Jeg har selv Vesta, og har ikke haft problemer med dem endnu. Fik stjålet min cykel, havde ikke skrevet ramnummer ned desværre - fik dækket tyveriet via min hemforsäkring alligevel. Vesta ber heller ikke om du får nummereret dine ruder i dine importbiler og andre ting, som nogle selskaber kræver ved importbiler. Kun at du omkoder dine nøgler hos en svensk mærkeforhandler. Har selv en importbil, skulle i hvert fald ikke andet end at sende kopi ind af kørekort, samt omkode mine nøgler til bilen. Og det er først noget de kræver bevis for hvis din bil blir stjålet.

Besvaret

Jeg kan desværre ikke udtale mig specifikt om Vesta's tilbud til jer, men vi skiftede sidste år selskab fra SalusAnsvar til Vesta og fik nærmest den ene bilforsikring gratis... De er nye på det svenske marked, og gør derfor en stor indsats for at tiltrække kunder, dvs konkurrencedygtige priser. Da jeg gennemlæste mine forsikringsvilkår var jeg endda bedre stillet hos Vesta end hos mit gamle selskab.

Besvaret
min kone og jeg har købet et bostadsrätt rækkehus i Oxievång og jeg har nu siddet og kigegt de forskellige tråde igennnem angåedne forsikringer. Men jeg kan ikke finde noget samlet, så her er mit spørgsmål: Vi skal bruge en komplet "pakke" af forsikringer, indeholdende indboforsikring, 2 biler (import), 1 stk. MC (import) og hvad der ellers måtte komme for en nytilflytter :rolleye: Vi har fået et tilbud på indbo fra Vesta gennem vores bank (Nordea), men inden jeg takker ja, vil jeg gerne have råd/erfaringer/priser fra Jer garvede godtfolk.. Takker :new:
Som Basse skriver, er der så mange faktorer der spiller ind. Forsikringer er individuelle og der er ikke 2 familier der har det samme forsikringsbehov. Så mit råd vil være, at udover det tilbud I allerede har fået fra Vestas, så indhent yderligere et par tilbud fra andre selskaber. Så har I et meget bedre grundlag at bedømme ud fra:th2:
Besvaret

Individuelle vilkår er penslet ud. Så det vil jeg ikke komme ind på. Har selv Vesta og det var det billigste jeg kunne få. Service er også helt i top hos dem. Men indhent et par tilbud til sammenligning.

• 2 weeks later...
Besvaret

derudover skal du nok være opmærksom på , at du kun må inportere én bil/mc på et år... dvs, hvis I er 2 som flytter herover, og du selv vil importere begge biler + en MC, så må du vente et år med den ene af tingene....

Besvaret
derudover skal du nok være opmærksom på ' date=' at du kun må inportere én bil/mc på et år... dvs, hvis I er 2 som flytter herover, og du selv vil importere begge biler + en MC, så må du vente et år med den ene af tingene....[/quote'] hvor står det ? - er jeg ikke støt på nogen steder.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...