hpn Skrevet July 23, 2007 Rapporter Skrevet July 23, 2007 Hej. Jeg står og skal have barsel. Jeg har sögt föräldrapenning, men samtidig får jeg SU födselsklip, så at jeg forlänger studiet med et år (hvor jeg går hjemme). Er det virkeligt rigtigt, at man har ret til begge dele på samme tid? På SU-styrelsen sagde de, at det ikke er noget problem, men hvad med försäkringskassen?
hpn Besvaret July 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 27, 2007 Er der ingen, som har et kvalificeret gæt, eller som har været i den situation før?
Merkur Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 Er der ingen' date=' som har et kvalificeret gæt, eller som har været i den situation før?[/quote'] Et kvalificeret gær ville være at det ikke burde kunne lade sig gøre - men det er jo nok i et af de tilfælde hvor der ikke er lavet koordinerede regler, men jeg syntes du skal snakke med forsakringskassen og høre dem, hvs ikke de har noget at indvende imod det så er det vil bare at indkassere fra begge kasser ( - og hvem siger så det er dyrt at få børn ;) )
ccdj Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Er der ingen' date=' som har et kvalificeret gæt, eller som har været i den situation før?[/quote'] Mit "gæt" er at du kan vælge enten eller....forstået sådan at, er du på SU kan du IKKE få föräldrapenning samtidig. Jeg er selv på barsel fra mit studie med SU, og da jeg snakkede med forsäkringskassan, meddelte jeg dem dette og ja jeg har ikke fået udbetalt noget andet end min SU. Men skriv gerne hvis du får andre oplysninger.....who knows, måske jeg skal op og inkassere penge fra et helt år :D
hpn Besvaret July 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 28, 2007 Jeg snakkede med SU-kontoret, og hun sagde til mig, at hvis det var at side-stille med barselsdagpenge, så var det ok med SU, at man fik "dobbelt". Jeg tænker bare, at der da må blive et problem, hvis man ikke får fra Sverige, når det fra SU jo "kun" er 12 mdr - mens man her er berettiget til flere dage (480 hvis jeg husker rigtigt) - og SGI'en ellers bliver baseret på SU-indkomsten. Jeg finder nok snart ud af det. Det var bare, hvis der var nogle, som havde prøvet det.
ccdj Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Jeg snakkede med SU-kontoret, og hun sagde til mig, at hvis det var at side-stille med barselsdagpenge, så var det ok med SU, at man fik "dobbelt". Jeg tænker bare, at der da må blive et problem, hvis man ikke får fra Sverige, når det fra SU jo "kun" er 12 mdr - mens man her er berettiget til flere dage (480 hvis jeg husker rigtigt) - og SGI'en ellers bliver baseret på SU-indkomsten. Jeg finder nok snart ud af det. Det var bare, hvis der var nogle, som havde prøvet det. yes yes......Men er du ikke lige sød at skrive igen, når du har fundet svaret....Det kunne egentlig være rart at vide om man har noget "tilgode" held og lykke med det ;)
hpn Besvaret September 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 9, 2007 Ok ,så har jeg fået besked fra försäkringskassen. Medarbejderen sagde, at SU ikke regnes som indkomst i Sverige, og hvis man ikke har haft noget arbejde inden man födte, så man kan få barsel (ikke bare su-klip), så er man berettiget til föräldrapenning også. Jeg ved dog ikke, om du kan få dem med tilbagevirkende kraft. Og ja, börn er dyre i drift :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu