larscph Skrevet July 31, 2007 Rapporter Skrevet July 31, 2007 http://www.flexpetz.com/ De har endda shuttleservice :p
irode Besvaret July 31, 2007 Rapporter Besvaret July 31, 2007 Egentlig en god idé - tænk hvis alle havde mulighed for at teste (allergi, rutiner osv) det at have hund i et par uger inden anskaffelsen. Så ville der måske ikke være så mange hunde, der skulle omplaceres. Samme ordning ville også være nyttig for potentielle katteejere.
larscph Besvaret July 31, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2007 Er problemet med katte ikke at de kan have ret svært ved at blive flyttet rundt på hele tiden? Men ja.. Idéen er ikke helt tosset syntes jeg, når man lige tænker over den.
MissCath Besvaret August 1, 2007 Rapporter Besvaret August 1, 2007 Beklager - men jeg synes sq, at det er dybt perverst og en total mangel på omtanke overfor vores firbenede venner. Bevares - hvis man som Miriam kan dele sin hund med naboen, så er det noget andet. Men at kunne leje en hund eller en kat efter forgodtbefindende, det er da fuldkommen idiotisk! De stakkels dyr, der skal nye steder hen hele tiden - de bliver da dybt frustreret?!? Hvis man er i tvivl om, hvorvidt man har allergi, så besøg et katte- og hundehjem (også af den private slags), og se hvordan du reagerer...! Beklager, jeg er sur - men dyr er altså ikke noget, man bare bruger og smider væk efter lyst. Jeg kan godt se, at der måske ville være færre dyr at omplacere, men det er et HELT andet problem, som bør gribes an på en anden måde...
larscph Besvaret August 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 2, 2007 Med hunde tror jeg altså ikke det er det store problem. Jeg tænkte også først at det var da egentlig en underlig måde at skulle ha' hund på. Men de har jo hjemme på det sted hvor de er når de ikke er lejet ud. Det er klart at det er ikke alle hunde der ville fungere godt ved at opholde sig så mange forskellige steder - men hvis de nu er udvalgt netop med de egenskaber der skal til for at de kan det. Sådan en som vores labrador-lalleglad befinder sig godt med alle der kan li' hunde - og hvis man gider klappe hende, ja så er hun din ven og går gerne med hjem. Jeg tror bestemt ikke hun ville blive frustreret af at omgås mange forskellige. Og det kan godt være man kan finde ud af om man er allergisk ved at besøge et hundehjem. Men at finde ud af om man kan have hund kan man kun finde ud af på én måde - ved at prøve det. Man kan overveje dybt og højt og lavt, men man er nødt til at prøve det for at vide om det er noget. Så kan man altid argumentere at man BØR ikke bare skille sig af med vovse fordi man ikke kan magte det / har tid - men i praksis er det jo anderledes tror jeg nok man må erkende. Vandrygtede hunde, krævende hunde uden den nødvendige opdragelse og aktivering, hunde der bliver aflivet fordi man skal på sommerferie, osv, osv. Der syntes jeg faktisk idéen om at man kan have "hund på prøve" er rigtig god. Og man har mulighed for at lade sine unger have glæden ved at være sammen med en hund uden at skulle binde sig til en de næste 10-15 år. Osv. Selvfølgelig er det nok ikke problemfrit heller, dette koncept. Men jeg syntes faktisk det rummer mange gode aspekter også. Det kræver meget at dem der har butikken er yderst seriøse - men så tror jeg faktisk på at det kan fungere godt både for hundene og dem de er sammen med.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu