Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle For første gang i mit liv har jeg fået en parkerings bøde! Jeg fik den på min tysk importeret bil som jeg ikke har fået omregistreret til Svensk endnu, jeg var op og træne og da jeg ikke tænkte nærmere over at jeg brugte en Europark administreret Parkering, da den tilhørte trænings centret undlod jeg at sætte P-skiven. Det medførte desværre at jeg fik en bøde fordi jeg undlod at indstille P-skiven, jeg havde dog parkeret rigtigt og ikke overtrådt tids begrænsningen (Men det gør vel ingen forskel når man ikke indstiller P-skiven) Er der nogen der har forstand på hvor langt man kan komme med en klage, og er det overhovedet muligt for dem at "spore" mig når bilen har en Tysk Eksport plade, og har holdt "ulovligt" i DK ? Har de kontakt til de Tyske myndigheder, og kan de få de nødvendige oplysninger for at sende mig bøden i tilfælde af at jeg ikke betaler den !? (Har bopæl i Sverige) Mvh. Caleb

Besvaret
vent og se om der kommer dumpende en regning....
Men er der så ikke allerede tilskrevet Afgift, rente og jeg skal komme efter dig hvis man gør det ? :D Der står på bøden at man skal betale inden 10 dage nemlig !
Besvaret

Det rigtige vil jo være at betale. Men siden jeg ikke kandiderer til at blive årets duksedreng vil jeg dog nævne at jeg tvivler stærkt på at den bøde når frem til dig, hvis du nu skulle "komme til at glemme" at betale. Jeg fik engang en bøde på min danske Punto, mens jeg overvejede hvordan jeg skulle skaffe mig af med den - den holdt et sted, hvor man gerne måtte parkere, men der var åbenbart nogen obskure vedtægter om, at den ikke måtte være parkeret i mere end 24 timer :confused:. Den glemte jeg at betale og den hørte jeg aldrig mere for.

Besvaret

Når de sætter en lap i ruden, må de ikke tilskrive renter og gebyrer før de kan sandsynliggøre at du HAR fået bøden... dvs ved at sende dig en opkrævning... Ellers kan der jo være folk som har ment det kunne være sjovt at stjæle din bøde, og smide den væk, eller bruge den til selv at holde ulovligt.. Så burde ikke være renter/gebyr på den første tilsendte opkrævning, og hvis der er, så bare råb og skrig....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...