macpack Skrevet August 18, 2007 Rapporter Skrevet August 18, 2007 Hejsa Brugere, Jeg vil høre hvilke mærke og evt. model nr på de gode routere som i vil anbefalde til en 100/10mbit.se linje fra bbb. (Skal også kunne tåle at man smider nogle ip telefoner på.) Da jeg nemlig gerne vil have mit netværks lir iorden. Da jeg går efter kvalitet og vil høre jeres anbefaldninger.
koustrup Besvaret August 18, 2007 Rapporter Besvaret August 18, 2007 Hej Macpack. Velkommen til, og til det svenske når det bliver den 1. :D Jeg vil anbefale dig at kigge lidt efter FritzBox Fon Annex_A Wlan 7170, kan fks. købes her http://eshop.estation.dk/product.asp?product=905 Køb den evt. i tyskland, og smid den engelske firmware på. (så spare du 600-800 kr.) Her får du modem (kan deaktiveres),tlf., ip-telefoni, 125 mbit wlan, router, printserver osv. God fornøjelse. Koustrup:eek:
Gio Besvaret August 18, 2007 Rapporter Besvaret August 18, 2007 Du får en boks fra BBB med VoIP-porte i. Disse bruger du selvf. til din svenske IP-telefoni (forudsat du har købt dette abb. hos BBB) Derudover kan du, på LAN-siden af BBB-boksen smide eks. en dansk VoIP-telefon/adapter på. Denne skal selvf. bare routes rigtigt på din LAN-side for at fungere. Kvaliteten af anden VoIP-telefoni på en BBB-forbindelse har jeg hørt blandede meninger om. For nogle fungerer det - for andre er det noget ged. Man kunne jo sagtens tænke sig at BBB favoriserer deres eget VoIP-produkt, og ned-prioriterer anden SIP-trafik (VoIP-protokol) på deres netværk, resulterende i disconnects og manglende forbindelse. Derudover render du ind i klassikeren: kan dit udstyr (efter BBB-boksen) håndtere 100mbps-trafik? Det er, som diskuteret i en del andre tråde herinde, de færreste privat/soho-produkter der kan dette - endnu.
koustrup Besvaret August 18, 2007 Rapporter Besvaret August 18, 2007 Kvaliteten af anden VoIP-telefoni på en BBB-forbindelse har jeg hørt blandede meninger om. For nogle fungerer det - for andre er det noget ged. Man kunne jo sagtens tænke sig at BBB favoriserer deres eget VoIP-produkt, og ned-prioriterer anden SIP-trafik (VoIP-protokol) på deres netværk, resulterende i disconnects og manglende forbindelse. Har set flere tilfælde at hvor folk har downloadet for fuld speed, og så ville BBB egen ip-telefoni jo gå ind og lave "QOS" (er jo ikke ægte QOS, men en priotering), hvilket folks udstyr efter routeren mange gange ikke er sat op til (eller ikke kan lokalt).
Gio Besvaret August 18, 2007 Rapporter Besvaret August 18, 2007 Har set flere tilfælde at hvor folk har downloadet for fuld speed' date=' og så ville BBB egen ip-telefoni jo gå ind og lave "QOS" (er jo ikke ægte QOS, men en priotering), hvilket folks udstyr efter routeren mange gange ikke er sat op til (eller ikke kan lokalt).[/quote']Lige præcis. BBB´s telefoni vil, i kraft af at det er sat op af BBB i deres boks, blive prioriteret fremfor anden trafik v.h.a. et simpelt flag på BBB´s backbone. Men denne "QoS" går alligevel fløjten når den sluses over på de forskellige interconnects. Det er nu engang ulempen ved VoIP og lettere "anarki" på de forskellige udbyderes net. :D
macpack Besvaret August 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2007 Hej Koustrup, Okey kender godt nok ikke det mærke som du henviser til, men vil da tage det med i overvejelsen. Gio>>> Okey, så det nytter ikke noget hvis jeg køber en halv dyr router fra evt. dlink,zyxel osv. til de 2-3000kilo..
macpack Besvaret August 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2007 Er ihvertfald spændt på at se hvor tæt på jeg bor på bbb´s central, og se hvor meget fart jeg kan få fra mine andre 100mbit/1gbit ftp sites.
Guest Supermule Besvaret August 18, 2007 Rapporter Besvaret August 18, 2007 For lige at slå én ting fast.....Du kan ikke, på en SOHO router, koble flere IP tlf til, uden at skulle ha' flere abb. Du kan koble 2 stks POTS tlf til mange af Voip konverter boksene. Du skal op og ha' et PBX anlæg, såfremt du vil køre flere IP tlf på det samme abb. Og den fritz boks kan du glemme alt om..... Ligner noget lort og er noget lort.... Du skal ha' en kablet router og et seperat accesspunkt, hvis du skal udnytte den fulde kapacitet af din forbindelse..... Dog er dette en oplagt mulighed, da den er hurtig. Dog skal du ikke regne med meget over 40Mbit reelt.......
koustrup Besvaret August 19, 2007 Rapporter Besvaret August 19, 2007 Og den fritz boks kan du glemme alt om..... Ligner noget lort og er noget lort.... Kom endelig med din erfaring med Fritz Box`en??? For her var der intet der spillede ordenligt, og som kunne have mere end 2 tlf. numre i sig (og jeg har været opppe på de 5-6000 kr.), men FRitz virkede, og køre med fuld teoritisk hastighed. Godt at se du har fået rettede *.se og *.dk på hjemmesiden ;-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu