kasper_Pedersen Skrevet August 18, 2007 Rapporter Skrevet August 18, 2007 Måske et underligt spørgsmål, men hører nu alligevel.. En kollega i firmaet har fået frataget sit kørekort i 2 år kan han flytte til sverige og ta et nyt herover nu? eller arbejder det danske og svenske politi sammen omkring dettte..
Bjarne233 Besvaret August 18, 2007 Rapporter Besvaret August 18, 2007 Det kan han godt....men han må stadigvæk ikke køre bil i DK
MC Manden Besvaret August 18, 2007 Rapporter Besvaret August 18, 2007 Så vidt jeg ved, så er det enten 1 eller 3 år... betinget eller ubetinget... Men, bjarne har ret.. stadig køreforbud i DK
skallstorp Besvaret August 20, 2007 Rapporter Besvaret August 20, 2007 Glem det Svensk og Dansk politi samarbejder (heldigvis) i sådanne tilfälde :)
MC Manden Besvaret August 20, 2007 Rapporter Besvaret August 20, 2007 Svensk og Dansk politi samarbejder (heldigvis) i sådanne tilfälde :) Nej, det gør de ikke... Jeg taler af erfaring !
skallstorp Besvaret August 20, 2007 Rapporter Besvaret August 20, 2007 Det gör jeg også Jeg taler også af erfaring, dog ikke personligt men erfaring af et närt familie medlem. Og jeg håber at de fortsätter med at checke. Det kan ikke väre fair at folk skal flytte herover for at få et körekort. Der vil nok komme meget mere fokos på sådanne ting fremover. Der var heller ingen i de Svenske banker der havde hört i Ribers da vi flyttede over i 1996. Idag kräver vores bank en blank Ribers hvis Danskere skal låne penge.]Nej, det gør de ikke... Jeg taler af erfaring !
MC Manden Besvaret August 20, 2007 Rapporter Besvaret August 20, 2007 Jeg taler også af erfaring' date=' dog ikke personligt men erfaring af et närt familie medlem. [/quote'] Nå men, jeg taler af personlig erfaring. Bliver man stoppet i DK og får frataget sit kørekort af den ene eller anden grund, så kan man, hvis man er bosat i Sverige, ansøge om svensk kørekort. Det er de svenske myndigheder der undersøger om man må ta' et kørekort og det eneste de kræver er at man ikke har kørekort i et andet EU land. Hvis man har skrevet under på at man ikke har dette, så får man lov til at gå op til teori- og køreprøve. Altså tjekker de ingenting hos de danske myndigheder. Men, det ændre ikke på at man fortsat har køreforbud i DK.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu