Schacke Skrevet August 23, 2007 Rapporter Skrevet August 23, 2007 Med fare for at blive slået ihjel for at stille et spørgsmål som er stillet i en tidligere tråd, vover jeg pelsen......... Jeg har kigget på konsumentverkets hjemmeside og søgt her på debatten, men kan ikke finde et klart svar vedr. reklamationsret i SE ved køb af brugt bil af forhandler?????? Hvad er trafikforsäkringsgaranti????? Og hvilke rettigheder har man?????? :o :rolleye:
Lars C Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Har du også læst her? http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=836&lngArticleId=319 eller her? http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=836&lngArticleId=317
Schacke Besvaret August 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 24, 2007 Hej Lars Tak for din hjælp, skal det forstås sådan at en bilhandler er tvunget til at følge konsumentköplagen uanset at det er en beganat bil og at jeg derfor har 3 års reklamationsret på bilen købt eks. d. 1/8-2007 bare jeg reklamerer inden for rimelig tid (2 mdr) efter at fejlen er opdaget????
Lars C Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Som jeg læser det er det lettest at gøre inden for 6 måneder efter købet da du så ikke selv skal bevise at det er en "ursprunglig" fejl. Sexmånadersregeln För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel. Det hele kommer vel også an på bilens alder og hvilken stand den kan forventes at være i ved købet. Jeg er absolut ikke jurist eller har nogen som helst erfaring med klager - men det er vel bare at prøve at sende en skriftlig reklamation til sælgeren.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu