Guest Trine Skrevet September 3, 2007 Rapporter Skrevet September 3, 2007 Jeg står og skal tage stilling til et nyt fjernsyn, jeg har allerede bestemt mig for mærke, størrelse og type men står nu tilbage med en del spm omkring specifikationen på den indbyggede digitale tuner. Det ene har DVB-T og det andet DVB-C tuner.... DVB-C er selvfølgelig dyrest:( Info: Jeg har kabel tv gennem Com-Hem. Pt med analog signal. Min nuværende tv pakke er fint dækkende til mit behov, så jeg har ingen planer om at købe en selector boks eller hvad det hedder herovre. DVB-T * får jeg aldrig brug for....med mindre jeg flytter...(??) DVB-C *kan jeg ikke bruge nu, men kan jeg måske det i fremtiden?? *har nogen måske hørt meldinger fra Com-Hem om hvornår det går over til digtitalt signal for deres kabel kunder? *Hvis de gør, kan jeg så forvente at DVB-C er den standard der kommer til at fungere?? *Hvis jeg har et fjernsyn med indbygget DVB-T samt analog tuner, og Com-Hem vælger at sende digitale signaler ud af kabelnættet?? Hvad sker der så?? Er der nogen der kan være søde at fortælle mig hvad jeg skal købe? I'm getting confused:confused:
Lars C Besvaret September 4, 2007 Rapporter Besvaret September 4, 2007 Jeg tror ikke der findes nogle planer om forløbigt at slukke for det analoge signal hos comhem. Så hvis du ikke har nogle ambitioner om at se flere kanaler eller at få en bedre billedkvalitet, så kan du sagtens nøjes med et tv uden digital tuner (DVB-C). DVB-T kræver at du sætter en alm. antenne til dit tv og det er jo ret meningsløst når man har kabeltv i forvejen. Hvilken standard der kommer i fremtiden er jo ikke let at sige. Men den HD-standard Comhem bruger nu (der findes kun 3-4 kanaler i HD) virker alligevel ikke på de tv med indbygget DVB-C tuner. Det kræver en seperat HD-boks.
Guest Trine Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Til info så blev jeg idag lidt klogere efter et besøg hos Sony Center. De tv der har indbygget DVB-C tuner, kan man sætte Com-Hem kortet direkte i tv'et på bagsiden. (det kræver en lille 'skinne' til ca 700 sek). Men faktum er man undgår en ekstern boks, hvilket var mit hovedformål. Det kræver dog man tegner et ekstra HD abonnement hos Com-Hem:thumbdown men det var vel hvad man kunne forvente. Udsigten til et digitalt signal på basispakken er laaaaaang hvis den nogensinde kommer i spil, for hvordan skulle de ellers sælge HD tillægspakker....de er sgu smarte hva:(
Martin_M Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Til info så blev jeg idag lidt klogere efter et besøg hos Sony Center. De tv der har indbygget DVB-C tuner, kan man sætte Com-Hem kortet direkte i tv'et på bagsiden. (det kræver en lille 'skinne' til ca 700 sek). Men faktum er man undgår en ekstern boks, hvilket var mit hovedformål. Hvor finder man sådan en skinne?
Guest Trine Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Hvor finder man sådan en skinne? Jeg talte med Sony Center i Malmø Centrum, han havde dem ihvertfald. Ved ikke hvordan det fungerer for andre mærker, men jeg ville da forvente det var pointen med indbygget kabel tv tuner...
Martin_M Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Jeg talte med Sony Center i Malmø Centrum' date=' han havde dem ihvertfald. Ved ikke hvordan det fungerer for andre mærker, men jeg ville da forvente det var pointen med indbygget kabel tv tuner...[/quote'] Ok, må prøve at høre en Samsung forhandler... Og ja, det ville være rart at slippe for digital boksen...
MissCath Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Den der lille skinne - den har jeg lige købt for en svensk plovmand hos KL i Hörby (fik lidt rabat, den koster normalt 545,-). Den svarer til sådan et indstikskort man normalt har i bærbare...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu