jvro Skrevet September 4, 2007 Rapporter Skrevet September 4, 2007 Hej. Jeg havde fået det indtryk i forbindelse med processen omkring den svenske selvangivelse at den ejemdomsskat jeg skulle betale ville blive opkrævet i august og det sker så tydeligvis ikke da vi nu skriver 4. september og jeg har intet hørt. Er der mere jeg skal gøre eller skal jeg fortsat bare vente på der kommer en opkrævning? Er der nogen der er blevet opkrævet/har betalt? Takker mvh John
Sune Besvaret September 4, 2007 Rapporter Besvaret September 4, 2007 Vi har fået vores opgørelse tilbage i sidste uge, vedlagt et girokort. Nogle af vores venner fik opgørelserne allered i starten af aug, så jeg tror bare at du skulle tage og vente.
dan Besvaret September 4, 2007 Rapporter Besvaret September 4, 2007 Har boet i S i 4 1/2 år i villa og har aldrig betalt ejendomsskat.
Kim H Besvaret September 4, 2007 Rapporter Besvaret September 4, 2007 For mig har det været gældende, at den svenske opgørelse først er kommet "sidst på året" - november-december ...
jvro Besvaret September 6, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 6, 2007 Tak for svarene til alle. Som det så tit sker med sådan noget så fik jeg selvfølgelig opgørelsen/opkrævningen ind ad døren dagen efter jeg havde smidt indlægget så hvis jeg havde skrevet noget før så havde jeg sikkert også fået den før he he Mvh John
Homer Besvaret September 6, 2007 Rapporter Besvaret September 6, 2007 Har haft villa i 5 år - og aldrig betalt noget. I sidste uge fik jeg tilmed et brev fra Skatteverket om at der var indsat 211 kr. i overskydende skat på min skattekonto. Det på trods af at jeg aldrig har betalt så meget som en krone i skat i Sverige... :th2:
Lars C Besvaret September 7, 2007 Rapporter Besvaret September 7, 2007 Har haft villa i 5 år - og aldrig betalt noget. I sidste uge fik jeg tilmed et brev fra Skatteverket om at der var indsat 211 kr. i overskydende skat på min skattekonto. Det på trods af at jeg aldrig har betalt så meget som en krone i skat i Sverige... :th2: Hmm hvad gør du (og Dan) - eller rettere hvad gør I ikke - for at slippe? Er jeres taxeringsvärde ikke forudfyldt på den svenske selvangivelse?
dan Besvaret September 7, 2007 Rapporter Besvaret September 7, 2007 Vi købte en villa i 2003 i sverige og flyttede til næste villa i 2006 her i malmö. Der er flere tråde om emnet herinde som giver modstridende oplysninger, så dette er blot mit syn på sagen. Ifølge min svenske og meget kompetence bankrådgiver lavede man for længe siden en lov (kan ikke huske hvad den hedder) som gjorde at man ikke skulle betale ejendomsskat hvis man ingen indtægt havde. Loven blev lavet fordi der rundt omkring i den svenske skærgård sad en del gamle mennesker som ikke længere havde nogen indtægt, men oplevede en stigende skat på deres store huse pga værdistigninger. Disse skatter kunne de ikke betale og det fandt man urimeligt, og derfor lavede man en lov, der siger at man ikke betaler ejendomsskat hvis man ingen indtægt har. Denne lov er blevet aktuel igen især i skåne og andre landegrænser områder, fordi fx. danskere ingen indtægt og ejer huse der umiddelbart skal betales skat på. Men pga loven bortfalder skattepligten og derfor står der på den svenske selvangivelse et stort fedt nul på fx. min selvangivelse i bundlinien, selvom der længere oppe er lavet en skatteberegning. Der er så at sige ikke nogen indtægt at modregne skatten i. Men som sagt - det er min bankrådgivers svenske udlægning - og som sagt har jeg aldrig betalt skat i sverige - heller ikke på mit hus.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu