Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har prøvet at veksle 900 króner fra Færøerne i Swedbank, men disse sedler har de aldrig set før. Den pæne dame (21 år) ved kassen sagde: - Hvad er det? - Færøerne! - Hvad er det? - 900 Kroner fra Færøerne! Hun tager pengene og viser til alle sine kollerger i Swedbank og alle spørger: Hvad er det????? Det kan ikke veksles her da vi ikke ved hvad det er!!! Når man skal hente et anbefalet brev på posthuset skal man vise sit danske pas. I sidste uge fik jeg at vide at det kan jeg ikke. Man skal have EU pas, siger han?! Jeg siger til ham, er DK ikke i EU? Jo, jo, men du skal have dansk EU pas!!! Min tur: Hvad er det? Dit pas er ikke dansk EU pas. Der står ikke EU på forsiden. Jo, men det står DEN EUROPÆISKE UNION, siger jeg. Nej, det kan du ikke. Du skal have dansk EU pas! Så blev jeg i tvilv, måske idiotten har ret. Mit pas er fra 2001. Så kommer hende der med briller på.....så siger jeg til hende kan jeg ikke få mit brev. Jo siger hun, så siger idiotten NEJ, hans pas er ikke dansk EU pas, hans pas er kun dansk pas. Så blev jeg sur.....til sidst får jeg mit brev. Jeg kan godt rejse til Iran & Nord Korea med mit danske pas, men jeg kan ikke hente et anbefalet brev på posthus i Malmö-Sverige....:lol: Nu skal jeg have svensk-EU-kørekort. :laugh: (ca.500 SEK)

Besvaret
Når man skal hente et anbefalet brev på posthuset skal man vise sit danske pas. I sidste uge fik jeg at vide at det kan jeg ikke. Man skal have EU pas, siger han?! Jeg siger til ham, er DK ikke i EU? Jo, jo, men du skal have dansk EU pas!!! Min tur: Hvad er det? Dit pas er ikke dansk EU pas. Der står ikke EU på forsiden. Jo, men det står DEN EUROPÆISKE UNION, siger jeg. Nej, det kan du ikke. Du skal have dansk EU pas! Så blev jeg i tvilv, måske idiotten har ret. Mit pas er fra 2001. Så kommer hende der med briller på.....så siger jeg til hende kan jeg ikke få mit brev. Jo siger hun, så siger idiotten NEJ, hans pas er ikke dansk EU pas, hans pas er kun dansk pas. Så blev jeg sur.....til sidst får jeg mit brev.
Den har jeg også prøvet, men der brokkede de sig ikke over, at det skulle være et "EU" pas, men derimod godtog de ikke et pas som værdig dokumentation :scared:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...