Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Ny eller brugt?

Vi overvejer at købe en BMW 120d. Er der nogen som har kendskab til bilen og dens evt. svage punkter m.v.?
Her er en test af bilen - www.teknikensvarld.se/provkorningar/bmw_1/bmw_120d_1/index.xml Första intrycket internal-roxen-unit Ett litet kraftpaket med mycket körglädje transformerat av den urstarka dieseln. 1-serien är ingen dum liten bil. Men den är en dyr liten bil. Med tvålitersdieseln kostar den minst 248 000 kronor. Och Pär Nuder vill ha nära på 6 000 kronor om året (fordonsskatten). Övriga kommentarer känns överflödiga.
Besvaret
Vi overvejer at købe en BMW 120d. Er der nogen som har kendskab til bilen og dens evt. svage punkter m.v.?
Den har ikke noget reservehjul :sad: Ellers er det vel en ganske fin lille bil :)
Besvaret

Hvis du ikke er noget fartdyr og skal købe en fra ny kan du jo overveje at vente en lille måned. Så kommer 118d i en "miljøbil"-variant (under 120g co2/km). Det betyder billig skat + 10.000 i kontant tilskud...

Besvaret

Rigtig god pendlerbil, hvis man ikke har behov for plads. Som jeg tidligere har skrevet, så husk at afskrivning er vigtigere end brændstoføkonomi, når man pendler til DK dagligt, set ud fra et rent økonomisk synspunkt!! Om bilen kører 20km/l eller 15km/l spiller ikke den store rolle i det samlede regnestykke, hvis der er stor forskel på bilerne´s pris, popularitet, gennemsnitlig afskrivning etc. Du vil sparer mange penge ved at købe en POLO TDI 130HK (mener jeg den har). Det er godt nok ikke en BMW 120D, MEN BMWén er jo også "bare" en dielsel...... Der er en verden til forskel i forhold til en Benzin, hvor man får LYDEN med!!

Besvaret

Købt

Tak for alle svarene...... vi har netop i dag bestilt en spritny 120 d, som er til levering i dec. - vi glæder os sindsygt meget ;o)
  • 3 months later...
Besvaret
Tak for alle svarene...... vi har netop i dag bestilt en spritny 120 d' date=' som er til levering i dec. - vi glæder os sindsygt meget ;o)[/quote'] Hejsan Har I fået bilen og hvad synes I? Jeg har også set mig lun på den model og kombinationen af kraft og brændstoføkonomi tiltaler mig meget. Hvordan er lydniveauet i den?
  • 4 months later...
Besvaret

Jeg mener at have læst at en 120d har den samme motor som en 118d, bare med andre indstillinger af softwaren. Kan det virkeligt passe? Retfærdiggør det merprisen på ca. 25.000 kr? Hvis det er rigtigt, hvorfor så ikke bare købe en 118d og chippe den? Der må være noget jeg har misset. Hvad er ulemperne ved at chippe en motor?

Besvaret
Der må være noget jeg har misset. Hvad er ulemperne ved at chippe en motor?
Det er da i det mindste noget med garantien hvis bilen er ny og du piller ved motoren. Hvis du en 118d klassificeret som miljøbil tror jeg også det er problematisk hvis nogen skulle opdage at du har pillet ved den. Om der så ER nogen der opdager det - kan selvsagt være tvivlsomt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...