Dandanell Skrevet September 9, 2007 Rapporter Skrevet September 9, 2007 Vi overvejer at købe en BMW 120d. Er der nogen som har kendskab til bilen og dens evt. svage punkter m.v.?
Guest Mogens Besvaret September 9, 2007 Rapporter Besvaret September 9, 2007 Ny eller brugt? Vi overvejer at købe en BMW 120d. Er der nogen som har kendskab til bilen og dens evt. svage punkter m.v.? Her er en test af bilen - www.teknikensvarld.se/provkorningar/bmw_1/bmw_120d_1/index.xml Första intrycket Ett litet kraftpaket med mycket körglädje transformerat av den urstarka dieseln. 1-serien är ingen dum liten bil. Men den är en dyr liten bil. Med tvålitersdieseln kostar den minst 248 000 kronor. Och Pär Nuder vill ha nära på 6 000 kronor om året (fordonsskatten). Övriga kommentarer känns överflödiga.
Kim H Besvaret September 9, 2007 Rapporter Besvaret September 9, 2007 Vi overvejer at købe en BMW 120d. Er der nogen som har kendskab til bilen og dens evt. svage punkter m.v.? Den har ikke noget reservehjul Ellers er det vel en ganske fin lille bil :)
Zidane Besvaret September 10, 2007 Rapporter Besvaret September 10, 2007 Hvad med den? 2008 BMW 120d Coupe The 1 Series entry level model is the 2008 BMW 120d Coupe. It's 1,995cc four-cylinder engine produces 177hp and a zero to 60 time of 7.6 seconds. This fuel efficient model get and estimated 59 miles per gallon. http://www.bmw135i.net/info/European-BMW1Series.htm
Lars C Besvaret September 10, 2007 Rapporter Besvaret September 10, 2007 Hvis du ikke er noget fartdyr og skal købe en fra ny kan du jo overveje at vente en lille måned. Så kommer 118d i en "miljøbil"-variant (under 120g co2/km). Det betyder billig skat + 10.000 i kontant tilskud...
Guest PeterK Besvaret September 10, 2007 Rapporter Besvaret September 10, 2007 Rigtig god pendlerbil, hvis man ikke har behov for plads. Som jeg tidligere har skrevet, så husk at afskrivning er vigtigere end brændstoføkonomi, når man pendler til DK dagligt, set ud fra et rent økonomisk synspunkt!! Om bilen kører 20km/l eller 15km/l spiller ikke den store rolle i det samlede regnestykke, hvis der er stor forskel på bilerne´s pris, popularitet, gennemsnitlig afskrivning etc. Du vil sparer mange penge ved at købe en POLO TDI 130HK (mener jeg den har). Det er godt nok ikke en BMW 120D, MEN BMWén er jo også "bare" en dielsel...... Der er en verden til forskel i forhold til en Benzin, hvor man får LYDEN med!!
Dandanell Besvaret September 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2007 Købt Vi overvejer at købe en BMW 120d. Er der nogen som har kendskab til bilen og dens evt. svage punkter m.v.? Tak for alle svarene...... vi har netop i dag bestilt en spritny 120 d, som er til levering i dec. - vi glæder os sindsygt meget ;o)
CAC Besvaret December 30, 2007 Rapporter Besvaret December 30, 2007 Tak for alle svarene...... vi har netop i dag bestilt en spritny 120 d' date=' som er til levering i dec. - vi glæder os sindsygt meget ;o)[/quote'] Hejsan Har I fået bilen og hvad synes I? Jeg har også set mig lun på den model og kombinationen af kraft og brændstoføkonomi tiltaler mig meget. Hvordan er lydniveauet i den?
Homer Besvaret December 30, 2007 Rapporter Besvaret December 30, 2007 Hejsan Har I fået bilen og hvad synes I? Jeg har også set mig lun på den model og kombinationen af kraft og brændstoføkonomi tiltaler mig meget. Hvordan er lydniveauet i den? Tjek evt "status" her: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=5188
CAC Besvaret December 30, 2007 Rapporter Besvaret December 30, 2007 Tak ... og øv for den lede en oplevelse
larscph Besvaret December 30, 2007 Rapporter Besvaret December 30, 2007 Tak ... og øv for den lede en oplevelse Yes.. At handle og servicere sin BMW i en anden butik...
CAC Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Jeg mener at have læst at en 120d har den samme motor som en 118d, bare med andre indstillinger af softwaren. Kan det virkeligt passe? Retfærdiggør det merprisen på ca. 25.000 kr? Hvis det er rigtigt, hvorfor så ikke bare købe en 118d og chippe den? Der må være noget jeg har misset. Hvad er ulemperne ved at chippe en motor?
larscph Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Der må være noget jeg har misset. Hvad er ulemperne ved at chippe en motor? Det er da i det mindste noget med garantien hvis bilen er ny og du piller ved motoren. Hvis du en 118d klassificeret som miljøbil tror jeg også det er problematisk hvis nogen skulle opdage at du har pillet ved den. Om der så ER nogen der opdager det - kan selvsagt være tvivlsomt.
Guest Mogens Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Forskel på modeller... Om der så ER nogen der opdager det - kan selvsagt være tvivlsomt. Der er flere brands (bilmærker), hvor ændring i softwaren kan registreres - jeg vil tro, at BMW er eet af dem. Forskel mellem 118d og 120d er blot sodtwaren jvf. dette link: http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/bmw-118d-1004436.html
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu