Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

når man bor i Sverige, er det så ikke muligt at få firmabil gennem sit arbejde i dk? har spurgt ALD som leaser, de siger jeg skal have firmabil gennem deres svenske afd ALD, det er så også fint nok, en A4 til små 3200sek om md MEN man skal alligevel betale skat af hvad en dansk audi koster. har nogle erfaringer, hvad jeg skal gøre???

Besvaret
når man bor i Sverige' date=' er det så ikke muligt at få firmabil gennem sit arbejde i dk? har spurgt ALD som leaser, de siger jeg skal have firmabil gennem deres svenske afd ALD, det er så også fint nok, en A4 til små 3200sek om md MEN man skal alligevel betale skat af hvad en dansk audi koster. har nogle erfaringer, hvad jeg skal gøre???[/quote'] Beskrevet herinde til hudløshed, men kort fortalt kan det ikke betale sig da du vil blive beskattei i Danmark efter hvad en tilsvarende bil koster i Danmark, og IKKE den faktiske pris i Sverige. Få dig i stedet en aftale om skattefri km.-godtgørelse med arbejdsgiveren
Besvaret
Beskrevet herinde til hudløshed, men kort fortalt kan det ikke betale sig da du vil blive beskattei i Danmark efter hvad en tilsvarende bil koster i Danmark, og IKKE den faktiske pris i Sverige. Få dig i stedet en aftale om skattefri km.-godtgørelse med arbejdsgiveren
ved godt det er beskrevet ret godt, og jeg har også læst en del og jeg kan ikke finde nogle steder om man kan få dansk firmabil med bopæl i sverige? fordi hvis man kan det, så er det jeg skal have. jeg skal ikke have skattefri km, vil aldrig nogensinde dække alle udgifter man har, mine kollegaer sidder i gennemsnit for 2500-3200kr netto pr md med firmabil og så er alt betalt også benzin om man så vil køre til malaga.
Besvaret

Firmabil...

jeg skal ikke have skattefri km, vil aldrig nogensinde dække alle udgifter man har, mine kollegaer sidder i gennemsnit for 2500-3200kr netto pr md med firmabil og så er alt betalt også benzin om man så vil køre til malaga.
Præcis - firmabil eller ej er afhængig af det private forbrug. Jeg valgte en dansk firmabil - og en svensk "racer" ;)
Besvaret
Præcis - firmabil eller ej er afhængig af det private forbrug. Jeg valgte en dansk firmabil - og en svensk "racer" ;)
ok, jamen så er der jo ingen problemer i at få dansk firmadyt, så tror jeg, at jeg går udenom ALD i Sverige. ellers billigt tilbud jeg fik fra ALD i SE, 3300sek incl alt for en Audi A4, men skatten af den, knækkede min lommeregner, koster 560.000 i Dk, 260.000sek i SE, så det bliver sgu for dyrt netto i den sidste ende
Besvaret

Nej, der er ingen problemer i at få en firmabil i DK selv om du bor i Sverige - og skal den primært anvendes privat kan det godt være en god forretning så længe du holder dig til en mindre og "fornuftig" bil - og hvem gider i øvrigt at køre til Malaga i sådan en? :laugh:

Besvaret

He he...

hvem gider i øvrigt at køre til Malaga i sådan en?
Nej, man flyver hellere... :laugh:
Guest Supermule
Besvaret

Hvorfor så betale for broen, når Porschen kan flyve?????

Ja.. i Porsche
Besvaret
Hvorfor så betale for broen, når Porschen kan flyve?????
Den flyver lavt - det afregnes også ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...