ani Skrevet September 12, 2007 Rapporter Skrevet September 12, 2007 Hej Er der nogen der ved hvad søsygepiller hedder på svensk og om det også kan købes på apoteker derover ligesom herhjemme i DK ?
Mulde Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Det hedder "åksjuka" eller "sjösjyka" - og ja, piller kan købes på apoteket i håndkøb.
Mohlin Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Det heter sjösjuketabletter (eller piller), och oj vad jag önskar att jag kunde höra dig uttala det....knappt en svensk klarar det! :) Man kan också säga åksjukepiller, de på apoteken är snälla och kloka människor. Och ja, man köper dem utan recept.
ani Besvaret September 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2007 Tack for jeres var ;):th2:
Madsen Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Nu snakken lige er ved søsyge/køresyge og piller imod det... Jeg har fået et tip om nogle bånd til at sætte rundt om håndleddene, ved navn Sea Band. De sidste 14 dage har jeg testet dem i toget, da jeg bliver meget og nemt køresyg, og jeg synes faktisk de virker temmelig godt. Jeg kan ihvertfald læse nu uden at blive dårlig :th2: Sea Band er sådan nogle elastikker man sætter rundt om håndleddene, et bestemt sted, hvorefter en lille kugle presser på et punkt som skulle afhjælpe transportsygen... altså akupunktur. Jeg fandt lige en hjemmeside om dem: http://www.seaband.dk/ Mine bånd er købt i Sverige, på apoteket til 149,- Kan klart anbefale det i stedet for piller, som meget hurtigt gør en døsig :)
Fagerborn Besvaret September 24, 2007 Rapporter Besvaret September 24, 2007 Postafen hedder sø/køresygepiller på Apoteket. Dem kan man ikke bruge hvis man skal køre bagefter (eller tænke), for man bliver sløv af dem. Jeg bruger Ingefærpiller. Dem bliver man ikke sløv af. Dem kan du købe i f.eks. Matas eller helsekost. Jeg tager ekstra mange (tre til fem afhængig af vinden) hvis jeg skal ud på en længere overfart. Men for Helsingør - Helsingborg nøjes jeg med én hvis det faktisk blæser. Ingefæren stabiliserer balancenerven. En del ældre, der let bliver svimle, bruger dem. Du kan også spise ingefær som følger med sushi, og sikkert også rive den selv (kommer fra en rod) inden du skal afsted.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu