Zenia Skrevet September 13, 2007 Rapporter Skrevet September 13, 2007 Jeg har fået tilbudt et job i Malmö 2 dage om ugen. I øjeblikket arbejder jeg i Danmark 4 dage om ugen, men vil i tilfælde jeg tager job i Malmö arbejde 3 dage i DK og 2 dage i SE. Er tidligere blevet advaret af min bankdame at jeg skulle passe på at arbejde samtidig i DK og Sverige, da der var store økonomiske konsekvenser i form af at betale meget i skat. Er der nogen/-le der kender (skatte)regler hvis man arbejder i begge lande? Hvad skal man passe på? Skal man lade være med at have job i begge lande? På forhånd tak
Basse Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Med min begrænset viden om udlandsbeskatning - vil jeg mene at Danmark har beskatningsretten til din svenske indkomst - og Sverige skal credit lempe den svenske skat. Men kommer an på hvor din største indkomst er - der er nogle procenter - 75-80% eller i den dur. Hvis du keder dig, kan du evt. læse i dobbeltbeskatnings overenskomsten mellem de nordiske lande hehe. Tror du skal ringe til SKAT og høre ad - meget nemmere end at spørge herinde, hvor du kan komme ud for svar som mit hehe.
Nils Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Lad hellere være Du kommer til at betale skat af din danske løn i Danmark og af din svenske løn i Sverige, men problemet er ikke skatten, men de sociale afgifter på ca 30 procent af lønsummen, som din danske arbejdsgiver skal betale, fordi du som dels bosat og dels arbejdende i Sverige bliver socialt sikret i Sverige og ikke som nu i arbejdslandet Danmark. Advarsel mod svensk bijob
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu