Michelletax Skrevet September 16, 2007 Rapporter Skrevet September 16, 2007 Hej allesammen. Sagen er den at min kæreste og jeg lige har fået en golden hvalp, som vi har fået indført på dispensation, men vi kan ikke nå at få gjort hende klar til juleaften hvor det er meget vigtigt for mig at være sammen med min far, da han er meget syg. Er der nogle der med 100% sikkerhed ved hvad der sker hvis de fanger dig med en hund som ikke er vaccineret. Vi rejser over broen hvor der tit står toldere. Hilsen Matti og Michelle
BS Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Ja de sender jer tilbage til dk med hunden. Det er ikke deres problem i ikke har papirene iorden.
ccdj Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Hej allesammen. Sagen er den at min kæreste og jeg lige har fået en golden hvalp, som vi har fået indført på dispensation, men vi kan ikke nå at få gjort hende klar til juleaften hvor det er meget vigtigt for mig at være sammen med min far, da han er meget syg. Er der nogle der med 100% sikkerhed ved hvad der sker hvis de fanger dig med en hund som ikke er vaccineret. Vi rejser over broen hvor der tit står toldere. Hilsen Matti og Michelle Altså jeg ville vælge at tage toget fra kastrup. Da det er der tolderne står af og på, så man ved med sikkerhed der ikke er nogen med toget, når man står på. Den anden part kan så stå klar på Svågertorp og eventuelt ringe hvis tolderne kommer der i mellemtiden. ja det var mit forslag :)
Gio Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Skulle vi ikke holde os fra at opfordre til åbenlyse ulovligheder...
Michelletax Besvaret September 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 16, 2007 Tak for svarene. Vil lige slå fast at jeg er normalt ikke en som går ind for ulovligheder:). Men den sitaution som eg nu står i, er det vigtigt for mig at være hos min far, lige præsis den dag. Som jeg allerede har skrevet har jeg ingen intentioner om at dette skal gøres udover den ene gang og det er kun fordi hun er så lille at vi ikke har kunne nå at gøre hende klar. Jeg forstår fuldt ud at der ikke skal opfordres til ulovligheder:th2: Men hvis jeg beslutter at tage hende til danmark kan jeg i hvert fald love at hun kun vil befinde sig i vores bil og mine forældres lejlighed. Ingen kontakt med rabis inficeret dyr.:o Hilsen Matti og Michelle
Kira Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 De stryger den rabiesregel alligevel engang i år 2008 - men selvfølgelig skal man ikke tage forskud på glæderne :-) Jeg kan godt forstå jer og jeg tog også chancen, hvis jeg var i den situation.
Guest Supermule Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Der hvor jeg købte min schæfer, har de fået skudt to schæferhunde på en rasteplads af 2 politifolk pga manglende papirer....... Så det kommer vist helt an på hvem man møder......Min svoger har fået konfiskeret hans Rotweiler indtil den var godkendt iflg svensk lov. Det forløb har han måtte betale udover prisen på hunden.....Og det var IKKE billigt.
Michelletax Besvaret September 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 16, 2007 Orv... Det må nok være det der svenske rocker-politi man har hørt så meget om Men tak for dit svar... at vi skulle undvære hende i 3-4 måneder, ville sgu være for svært...
Kira Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Hold da op - ligefrem blevet skudt:eek: Jeg kender nogen der har sommerhus i Sverige og de nappede også hunden med over med Helsingborg - de ble eskorteret til nærmeste dyrehospital og fik ormekur osv. det blev vist også lidt halvdyrt.
ccdj Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 De stryger den rabiesregel alligevel engang i år 2008 - men selvfølgelig skal man ikke tage forskud på glæderne :-) Jeg kan godt forstå jer og jeg tog også chancen, hvis jeg var i den situation. Er det en viden du har...... eller et håb??? :D det ville gøre livet MEGET lettere hvis det var var sandt ;)
Lynge Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 Frøkenen er på vej ud af døre, hun skal på arbejde, men fangede lige at den skulle være go nok og det skulle stå på jordbrukverket´s hjemme side:thumbup: Man skal stadig have vaccinen men der skal ikke tages blodprøve, dvs man slipper for ventetiden. Vi har 2 gæt på hvorfor, enten på grund at noget EU standard eller fordi der skal være verdens udstilling(World Dog Show) i Stokholm sommeren 2008. Er det en viden du har...... eller et håb??? :D det ville gøre livet MEGET lettere hvis det var var sandt ;)
Kira Besvaret September 16, 2007 Rapporter Besvaret September 16, 2007 In- och utförsel av hund och katt Här kan du läsa om in- och utförsel av hund och katt. Genom att klicka på den huvudrubrik nedan som berör dig hittar du den information du behöver. Huvudrubrikerna ligger alltid med i vänsterspalten. På varje sida i högerspalten finns en länk tillbaka till den här sidan. Vill du ha informationen i skriftlig form kan du beställa broschyren via länken till höger! Observera! Det är nytt utseende på sidorna gällande införsel av hund och katt. Reglerna har dock inte ändrats! Det pågår just nu en utredning, som EU-kommissionen är ansvarig för, gällande eventuell revidering av införselreglerna för hund och katt. Enligt sällskapsdjursförordningen 998/2003 ska regeländringen träda i kraft den 1 januari 2008, men den kan komma att försenas. EU-kommissionens expertorgan EFSA har nu publicerat sina uttalanden om riskerna för rabies om antikroppstestet slopas, samt om riskerna för introduktion av dvärgbandmask om avmaskningskravet slopas. Du hittar länkar till de rapporterna till höger. Inom kort ska ytterligare ett yttrande om riskerna för introduktion av fästingburna sjukdomar om kravet på behandling mot fästingar publiceras. Därefter ska kommissionen göra ett förslag till nya regler, som ska presenteras för parlamentet och rådet. Observera att Jordbruksverket inte kan förutspå vad kommissionens förslag kommer att innehålla. Jordbruksverket kan därför ännu inte svara på några frågor om hur det framtida regelverket kommer att se ut. Tills vidare gäller nedanstående nuvarande regler.
ccdj Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 In- och utförsel av hund och katt Här kan du läsa om in- och utförsel av hund och katt. Genom att klicka på den huvudrubrik nedan som berör dig hittar du den information du behöver. Huvudrubrikerna ligger alltid med i vänsterspalten. På varje sida i högerspalten finns en länk tillbaka till den här sidan. Vill du ha informationen i skriftlig form kan du beställa broschyren via länken till höger! Observera! Det är nytt utseende på sidorna gällande införsel av hund och katt. Reglerna har dock inte ändrats! Det pågår just nu en utredning, som EU-kommissionen är ansvarig för, gällande eventuell revidering av införselreglerna för hund och katt. Enligt sällskapsdjursförordningen 998/2003 ska regeländringen träda i kraft den 1 januari 2008, men den kan komma att försenas. EU-kommissionens expertorgan EFSA har nu publicerat sina uttalanden om riskerna för rabies om antikroppstestet slopas, samt om riskerna för introduktion av dvärgbandmask om avmaskningskravet slopas. Du hittar länkar till de rapporterna till höger. Inom kort ska ytterligare ett yttrande om riskerna för introduktion av fästingburna sjukdomar om kravet på behandling mot fästingar publiceras. Därefter ska kommissionen göra ett förslag till nya regler, som ska presenteras för parlamentet och rådet. Observera att Jordbruksverket inte kan förutspå vad kommissionens förslag kommer att innehålla. Jordbruksverket kan därför ännu inte svara på några frågor om hur det framtida regelverket kommer att se ut. Tills vidare gäller nedanstående nuvarande regler. ja var godt inde og læse på hjemmesiden...Det bliver spændende at følge :) ja for mit vedkommende, der allerede har 2 hunde der ER vaccineret osv. handler det mest om den forbandede ormekur, hvis den ikke længere er et krav, ville jeg og min pengepung blive utrolig glade tak for info :th2:
skallstorp Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Ormekur Jeg fölger også lige med her. Vi skal have en hvalp der skal "ordnes" så den kan fölge med til DK. Det er ellers ikke så galt på Gammelgård dyreklinik. 75 kr for attesten hvis man selv har ormekuren med. Men er der nogen der ved at ormekur bliver recept pligtigt til hunde og katte ? Det bliver det nemlig til heste 1 obtober ja var godt inde og læse på hjemmesiden...Det bliver spændende at følge :) ja for mit vedkommende, der allerede har 2 hunde der ER vaccineret osv. handler det mest om den forbandede ormekur, hvis den ikke længere er et krav, ville jeg og min pengepung blive utrolig glade tak for info :th2:
Kira Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 CCDJ: Nu ved jeg ikke hvor du får det fixet henne - men i Limhamn laver de det til 100 sek - Skallstorp: Hmm så skal der vist handles hvis de bliver receptpligtige
irode Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Jeg fölger også lige med her. Vi skal have en hvalp der skal "ordnes" så den kan fölge med til DK. Det er ellers ikke så galt på Gammelgård dyreklinik. 75 kr for attesten hvis man selv har ormekuren med. Men er der nogen der ved at ormekur bliver recept pligtigt til hunde og katte ? Det bliver det nemlig til heste 1 obtober Sidst vi var til dyrlæge for at få fornyet 4-veckorsintyget fortalte de, at de var blevet pålagt (af distriktsveterinæren, tror jeg) at skulle kunne dokumentere at pillen var udleveret/faktureret samtidig med at attesten blev givet. Altså ikke længere noget med selv at have pillen med. :-) Inge
michael k Besvaret February 17, 2008 Rapporter Besvaret February 17, 2008 Der hvor jeg købte min schæfer, har de fået skudt to schæferhunde på en rasteplads af 2 politifolk pga manglende papirer....... Så det kommer vist helt an på hvem man møder......Min svoger har fået konfiskeret hans Rotweiler indtil den var godkendt iflg svensk lov. Det forløb har han måtte betale udover prisen på hunden.....Og det var IKKE billigt. det gjorde de kun for ca 10 år siden det holdt de op med dengang
michael k Besvaret February 22, 2008 Rapporter Besvaret February 22, 2008 nogen der ved noget mere konkret om afskaffelsen af det rabieshalløj ... er flyttet til sverige og hunden fik første vaccine for en måned siden og og yderligere 2 efter det men dyrlægen siger den først må komme over tidligst tidligst midten af juni det er jo ret så uholdbart ... nogen der ved noget helt konkret og der var en der nævnte dispensation? hvordan foregår det vil jo gerne ha hunden med over snart
skallstorp Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Bare at vente Det er bare at vente. Der er ingen mulighed for at göre det på anden måde. Men der findes andre regler for hvalpe. Sög og du skal finde. nogen der ved noget mere konkret om afskaffelsen af det rabieshalløj ... er flyttet til sverige og hunden fik første vaccine for en måned siden og og yderligere 2 efter det men dyrlægen siger den først må komme over tidligst tidligst midten af juni det er jo ret så uholdbart ... nogen der ved noget helt konkret og der var en der nævnte dispensation? hvordan foregår det vil jo gerne ha hunden med over snart
Kira Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 nogen der ved noget mere konkret om afskaffelsen af det rabieshalløj ... er flyttet til sverige og hunden fik første vaccine for en måned siden og og yderligere 2 efter det men dyrlægen siger den først må komme over tidligst tidligst midten af juni det er jo ret så uholdbart ... Det bliver ikke afskaffet alligevel - fødevarestyrelsen vil ikke være med til det. Jamen sådan er reglerne jo bare her - uholdbart eller ej. Har hørt i min øresnegl at napper de hunden uden tingene er iorden ryger den i karantæne.
michael k Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 øv sur mås... har snakket med flere der er blevet taget i det og de har fået lov til at køre tilbage til dk med hunden .. det er kun hvis du er svensk statsborger og ikke har relationer i sverige at den ryger i karantæne ... ellers får du en bøde og blir sendt den anden vej .. måske smider de den i karantæne hvis du blir taget flere gange ... det er desværre ikke en hvalp eller af sind er han men tror jeg får svært ved at bilde dem ind at min 7½ år gamle hund er en hvalp hehe
michael k Besvaret March 1, 2008 Rapporter Besvaret March 1, 2008 nu har jeg læst en del om det og flere og flere mener at vide at har den vaccinerne så er tolderne tilbøjelige til at gøre absolut intet og hvis du møder den sure tolder kan de kræve karantæne... men mange mener at det kan foregå i ens private hjem.. er der nogensomhelst der ved om dette passer ? gerne udsagn fra folk som rent faktisk har erfareinger mht det selv?
skallstorp Besvaret March 1, 2008 Rapporter Besvaret March 1, 2008 Karantäne i hjemmet Ens hjem skal väre godkendt som karantäne sted. Og det er ikke noget det bare lige bliver. Kender en der har karantänested. Og bliver man taget af tolderne så er der vist ingen käre mor. Om det er manglende ormekur eller vac, nu har jeg læst en del om det og flere og flere mener at vide at har den vaccinerne så er tolderne tilbøjelige til at gøre absolut intet og hvis du møder den sure tolder kan de kræve karantæne... men mange mener at det kan foregå i ens private hjem.. er der nogensomhelst der ved om dette passer ? gerne udsagn fra folk som rent faktisk har erfareinger mht det selv?
Sanni Besvaret March 3, 2008 Rapporter Besvaret March 3, 2008 Vi blev knaldet... ... og Rösti lever sgu endnu! Vi blev knaldet i toget fra Kbh til Malmø og havde glemt hendes papirer hjemme. Hun har været 100% i orden hele tiden, og vi har passet dyrlægebesøgenen mv. Dvs. der var orden i papirerne - vi havde bare glemt dem. Vi blev eskorteret tilbage til DK af en tolder - eller det vil sige, han stod af sammen med os på Svågertorp, og så bad han os tage toget tilbage til DK. Selv valgte han at holde fri. Vi valgte så at tage 7'eren fra Svågertorp og hjem til Triangeln ;) De havde ingen chip-læser eller noget som helst. De anede tydeligvis ingenting om noget som helst. Er blevet stoppet både i bil og i tog flere gange, og vi har haft papirerne med. De har ikke engang vidst, hvor i passet de skulle kigge??! Det system er en joke! Og de har ikke lov at skyde noget som helst - det lyder lidt som en røver?! Sanni
michael k Besvaret March 4, 2008 Rapporter Besvaret March 4, 2008 jeg tog chancen igår og kørte over med ham og blev selvfølgeligt stoppet i tolden af en meget vred tolder der var sur over at jeg ikke havde hundepasset med ... han påstod endda at det havde han fortalt mig mange gange nu hehe har aldrig snakket med manden før..! nåh men han bad mig stille bilen og gå ind til den ældre tolder inde i toldkontoret.. her viste jeg at min hund havde fået alle vaccinerne men ikke havde blodprøve endnu .. det var han ret ligeglad med og spurgte om hunden havde fået ormekur og ja det havde han men for 3 uger siden .. eneste sanktion mod mig var et godt råd om at give min hund en ormekur idag det var ikke engang et krav han stillede og ellers var der ingen problemer overhovedet og jeg kørte hjem til mit hus i sverige med min hund uden yderlige problemer
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu