Jump to content

Flytning af bil fra Dk til Sverige

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at tage sin finanseret bil med til Sverige da jeg flytter derhen i næste måned. Jeg har stadig restgæld på min bil og ved ik om jeg skal sælge eller tage den med til sverige og få afgiften tilbage....osv osv....??

Besvaret
Hej. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at tage sin finanseret bil med til Sverige da jeg flytter derhen i næste måned. Jeg har stadig restgæld på min bil og ved ik om jeg skal sælge eller tage den med til sverige og få afgiften tilbage....osv osv....??
jeg mener du rent teknisk godt kan, men banken bliver nok ikke så glad for det. Det var vist fremgangsmåden for noget fusk med leasede biler for et stykke tid siden og der var snak om at ændre det.
Besvaret

Rent lovgivnings- eller skattemæssigt er der ingen problemer, det kommer sikkert an på hvordan den er financieret - og måske især hos hvem og hvad dit forhold iøvrigt er til dem ... du vil nok få det rigtigste svar ved at forelægge dine overvejelser for din långiver, med oplysninger om fortsat dansk indkomst (hvis det er tilfældet), osv? Og hvis vedkommende du snakker med, giver tilsagn, så husk at bed ham/hende om at sende dig svaret på skrift.

Besvaret

Jeg tog en nyindkøbt og 100% i DK bankfinancieret bil med til udlandet for 3 år siden, det havde Jyske Bank ingen problemer med. Jeg tror dog det kommer meget an på sikkerhed i form af fast indkomst, hvor godt de kender dig o.s.v.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...