Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg har en audi TT 3.2 DSG Quattro fra 2004. Jeg vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har oplevet at lysene på instrumentbrættet som viser hvilket gear jeg kører i begynde at blinke så alle knapperne lyser. Dette forsvinder når jeg genstarter bilen. Samtidig har jeg oplevet at bilen ikke kan køre ordentlig når den har stået stille i et par timer. Det der sker er at den kan trille når jeg slipper bremsen men lige så snart jeg giver gas føles det som den går i frigear, og ind i mellem når jeg giver gas hopper den fremad som om den går i gear og men hopper ud af gear igen. Er der nogen der har oplevet noget lign. ? Nogen ide om hvad der kan være problemet ?

Besvaret
Hej, jeg har en audi TT 3.2 DSG Quattro fra 2004. Jeg vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har oplevet at lysene på instrumentbrættet som viser hvilket gear jeg kører i begynde at blinke så alle knapperne lyser. Dette forsvinder når jeg genstarter bilen. Samtidig har jeg oplevet at bilen ikke kan køre ordentlig når den har stået stille i et par timer. Det der sker er at den kan trille når jeg slipper bremsen men lige så snart jeg giver gas føles det som den går i frigear, og ind i mellem når jeg giver gas hopper den fremad som om den går i gear og men hopper ud af gear igen. Er der nogen der har oplevet noget lign. ? Nogen ide om hvad der kan være problemet ?
Det skal du nok til audi og få fixet, men det kan väre at det kun er en giver fejl...:):) Har prövet det på en audi og der skulle bare tester på dyret og den skulle nul stilles..
Besvaret

Hej Audi TT, Jeg skal forsøge at være lidt mere behjælpelig end blot at foreslå, at du i blinde skifter en sort styreboks, der koster det meste af en månedsløn. Kør til f.eks. Din Bil i Malmö. Der har de en Express Service funktion, hvor du kan få bl.a udlæst bilens lagrede fejlmeldinger over bl.a. motor og gearkasse. Der er ofte mulighed for at komme til uden at stå i kø. Udlæsning af fejlkoder gør de gerne uden beregning. Så burde du få en beskrivelse af din fejl. Det vil sætte dig i en situation hvor du nærmere ved du har af alternativer. Vil du hellere forsøge selv (det kan der være en vis tilfredsstillelse i), kan du søge på bl.a. www.audiworld.com/tt/ efter biler med tilsvarende problemer med samme motor/gearkasse kombination. Tænk på at f.eks. A3 også fås med denne motor/gearkasse kombination, og at ejere af sådanne A3'ere kan have oplevet samme problem. Bemræk at skal oprette en bruger konto for at bruge dette forum, men det kan sagtens betale sig (det koster nul kroner). Held og lykke

Besvaret

Findes der egentlig en Audi uden problemer ? Jeg syntes sgu alle har problemer af den ene eller anden art ... Iøvrigt er Din Bil i Malmö vist ikke noget særlig godt bud på et værksted, prøv at læs de indlæg der omhandler netop Din Bil, Malmö

Besvaret
Findes der egentlig en Audi uden problemer ? Jeg syntes sgu alle har problemer af den ene eller anden art ... Iøvrigt er Din Bil i Malmö vist ikke noget særlig godt bud på et værksted, prøv at læs de indlæg der omhandler netop Din Bil, Malmö
Det er sku ikke kun Audi der er problemer med.... Alt det el der bliver smidt i bilerne det skal gå i stykker på et eller andet tidspunkt desværre
Besvaret

Jeg er sådan set enig i defleste indlæg om Din Bil i Malmö. Kort sagt: Halvfærdigt arbejde og høje priser ! Med deres Express service har jeg du gode erfaringer. og at få lavet en udlæsning af bilens hukommelse bør der ikke ske noget ved.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...