Jump to content

Stor razzia ved betalingsanlægget mod DK...

Recommended Posts

Besvaret
Du kan eksempelvis blive stoppet på den svenske side af Øresundsbroen af det danske politi, hvis du kører for stærkt, og de anvender bil og "stopur". Du kan opleve det danske politi arbejde sammen med det tyske politi ved motorvejsgrænsen i Padborg...
Det lyder sq.. ikke godt. Jeg kører en del gange fra DK i varebilen på indkøb af materialer i storvarehuse i Malmö. På vejen tilbage er der ikke problemer med at "bevise" formålet med kørsel. Men til Malmö derimod, der kan jeg ikke "bevise" noget med et tomt lastrum... for "det kan bare enhver komme og sige....". Jeg er en "enmandsvirksomhed" og kan ikke bare sende andre afsted. Sikke noget bras. Sorry for "off topic" :cool:
Besvaret
Man kan kun køre i en gul-pladet bil' date=' hvor momsen ikke er betalt, hvis man har tilkaldevagt eler skiftende arbejdsplads...[/quote'] Med andre ord en firmabil på gule plader uden moms må kun benyttes i erhvervsmæssig sammenhæng. F.eks. kan jeg som revisor godt tage min gulplade (uden moms) firmabil med hjem fra arbejde hvis jeg kører fra kunde og hjem. Jeg må derimod kun benytte firmabilen (gulplade uden moms) dagen efter fra hjem og ud til kunde og så til kontor. Jeg må ikke køre direkte til kontoret, da det er privat kørsel. Ligeledes må jeg heller ikke køre direkte fra kontoret og hjem. Jeg må heller ikke køre fra kunde og hjem hvor jeg gør ophold ved vuggestuen for at hente jr. Så fik vi det lige på plads igen... Vi snakker selvfølgelig guleplader ikke momset.
Besvaret

Røde ører hos nogle...

Så fik vi det lige på plads igen...
Sådan :) Det værste er jo næsten, at adfærden om nødvendigt kan kortlægges "år tilbage..."
Besvaret
Sådan :) Det værste er jo næsten, at adfærden om nødvendigt kan kortlægges "år tilbage..."
Det fungerer ikke som alt andet "skat og moms". Med gulpladebiler skal man GROFT sagt blive "grebet i ulovligheden". Og hvis man bliver grebet i det går de maks (og altid så vidt jeg ved) 2 år tilbage i tid (eller også er det 3). Jeg er kun elev, så hvis jeg ikke har 100 % ret må i lige rette på mig.
Besvaret
Og hvis man bliver grebet i det går de maks (og altid så vidt jeg ved) 2 år tilbage i tid (eller også er det 3).
Mig bekendt går SKAT 5 år tilbage når det er i deres favør. Når det er i vores (skatteydernes) favør - er det kun 3 år, at vi har lov til at gøre indsigelser eller rettelser m.v. :rolleyes:
Besvaret
Mig bekendt går SKAT 5 år tilbage når det er i deres favør. Når det er i vores (skatteydernes) favør - er det kun 3 år' date= at vi har lov til at gøre indsigelser eller rettelser m.v. :rolleyes:
Ja normalt, men som sagt mener jeg ikke det er sådan med biler. Men hæng mig ikke op på det - er trods alt kun 21 :) (og kun elev). Jeg vil dog gerne undersøge det for dig/jer imorgen hvis det er til interesse for nogen.
Besvaret

Så er det vist på tide at få flyttet tråden igen ! Den er jo kørt fuldstændig af sporet, og målt i mængde af indlæg bør den vel lægges under Skat. Og dog, det har jo intet med svensk/dansk skat at gøre, sådan som de fleste oplever det, men mere dansk virksomhedsjura, eller momsregnskab. Vi burde jo næsten have et sådant forum.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...