Merkur Skrevet September 25, 2007 Rapporter Skrevet September 25, 2007 Spørgsmål angående køb af bil og efterfølgende forsikring. Jeg har læst i mange indlæg at det er godt at ringe rundt til forskellige forsikringsselskaber for at høre om pris. Mit spørgsmål går mere på den periode fra man har købt bilen (og kører hjem i den) til man har tegnet en forsikring – hvordan er man forsikret her? Har brugt-bilshandleren en korttids-forsikring man kan købe med eller hvordan fungerer det?
sup3rior Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 Nix - når bilen er om-registreret til dig så er det din (evt.) forsikring som hænger på den. Hvis du kører på forhandlerens forsikring, mener jeg at have hørt noget med en selv-risiko på 40.000 :( Så det kunne være klogt at have det på plads inden du henter bilen.
Guest Mogens Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 Der ér en mulighed... Spørgsmål angående køb af bil og efterfølgende forsikring. Jeg har læst i mange indlæg at det er godt at ringe rundt til forskellige forsikringsselskaber for at høre om pris. Mit spørgsmål går mere på den periode fra man har købt bilen (og kører hjem i den) til man har tegnet en forsikring – hvordan er man forsikret her? Har brugt-bilshandleren en korttids-forsikring man kan købe med eller hvordan fungerer det? http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=10162
Thomas Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 Nix - når bilen er om-registreret til dig så er det din (evt.) forsikring som hænger på den. Hvis du kører på forhandlerens forsikring, mener jeg at have hørt noget med en selv-risiko på 40.000 :( Så det kunne være klogt at have det på plads inden du henter bilen. Har nu aldrig hørt om at man kan køre på forhandlerens forsikring... Køber du ved en forhandler, skifter han forsikringen med det samme, og så har du 14 dages fortrydelsret til at finde en i.
sup3rior Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 Lige præcis - tænkte på det tilfælde hvor forhandleren ikke om-reggede den med det samme :)
Merkur Besvaret September 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2007 Køber du ved en forhandler, skifter han forsikringen med det samme, og så har du 14 dages fortrydelsret til at finde en i. Hvordan skal det forstås? Er det en forsikring på 14 dage forhandleren giver en med - eller kører man videre på forhandlerens gamle forsikring i 14 dage?
Kim H Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 "Prova på" forsikring Det er ikke ualmindeligt, at man i forbindelse med køb hos en forhandler får mulighed for tegne en forsikring, som løber i 6 måneder. Hos nogle mærker er det gratis - hos andre koster det 600-800 kroner for et halvt år. Kaldes forskelligt fra mærke til mærke Når perioden er gået kan man vælge at forlænge forsikringen - til "normal" pris - eller skifte til ens favoritforsikring. Har gjort det nogle gange - aldeles uden problemer.
homer132 Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 hos audi får man ihf 3 mnd gratis igennem trag-hansa
Thomas Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 hos audi får man ihf 3 mnd gratis igennem trag-hansa Hvad betyder ihf?
homer132 Besvaret September 26, 2007 Rapporter Besvaret September 26, 2007 Hvad betyder ihf? i hvert fald
Thomas Besvaret September 26, 2007 Rapporter Besvaret September 26, 2007 Hvordan skal det forstås? Er det en forsikring på 14 dage forhandleren giver en med - eller kører man videre på forhandlerens gamle forsikring i 14 dage? Nej det er en forsikring i et selskab som du siger, og der har man altid 2 ugers fortrydelsesret.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu