Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

tror det er tid til at købe sådan en, men hvad skal man kigge efter, lad os tage udgangspunkt i denne her til 4000,- http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47941708 1500ansi lumens, har set en anden på 2000 lumens, jo højre jo bedre eller? jeg synes denne her lyder for billigt, fordi jeg skal have noget der står rigtigt godt også hvis der er lys i stuen. overvejer også at købe brugt. nogen der har forstand på dette her?

Besvaret
t 1500ansi lumens, har set en anden på 2000 lumens, jo højre jo bedre eller? jeg synes denne her lyder for billigt, fordi jeg skal have noget der står rigtigt godt også hvis der er lys i stuen.
Ville sige at 1500 ansi lumens er i underkanten. Min. 2000, og hvis der skal være lidt lys i stuen samtidig, skal du op på 2500. Kontrasten er efter min mening fin, støjniveau på 22 dB er suverænt (bør ligge på 28 dB eller lavere, hver 3 dB betyder en halvering af støjen). Det er de 3 ting, jeg er gået efter ved indkøb til min skole. Andre kan sikkert tilføje mere at være opmærksom på. Da den nu er privat, bør du også forhøre dig om prisen på en ny lampe, kan svinge fra ca. 2500 til 5000 kr. og så lægge mærke til forventet levetid.
Besvaret
Ville sige at 1500 ansi lumens er i underkanten. Min. 2000, og hvis der skal være lidt lys i stuen samtidig, skal du op på 2500. Kontrasten er efter min mening fin, støjniveau på 22 dB er suverænt (bør ligge på 28 dB eller lavere, hver 3 dB betyder en halvering af støjen). Det er de 3 ting, jeg er gået efter ved indkøb til min skole. Andre kan sikkert tilføje mere at være opmærksom på. Da den nu er privat, bør du også forhøre dig om prisen på en ny lampe, kan svinge fra ca. 2500 til 5000 kr. og så lægge mærke til forventet levetid.
okay, det vil jeg lægge mærke til, en ting jeg ikke forstår med ansi lumens er at her www.projectorcentral.com/infocus_play_big_in76.htm har jeg slået op, fordi der er en gut på dba der sælger den for 14200kr, så tænkte jeg den må være god, men på den side står der at ANSI lumens er 1000, vil det sige at man kun kan bruge denne projector i mørke??
Besvaret

som tidligere AV teknikker vil jeg anbefale dig at finde en 3800-4000 ansilumen med en nyere pære. Grund: du har tit lys i stuen og når sommeren kommer igen er de små projektorer ubruglige. På hoteller som SAS, Marriott, Hilton og deslige bruges der min. 3500 ansilumen - jeg tror kun det er billig hoteller som Ibis der fortsat bruger 2000 ansilumen - meget enkelt fordi de små projektorer ikke kan levere varen. En brugt 4000 ansilumen med NY pære (tidligere udlejningsmaskine), LCD display koster ca.15-20.000 dkr Her vil du få en projektor som til trods for at den er brugt vil kunne levere varen til dig i flere år. Pæreprisen er ca.4-6000 dkr. Skal du have hjælp til at finde en sender jeg dig gerne nogle referencer til udlejningsselskaber i dk der sælger brugte (kun på PM)

Besvaret
som tidligere AV teknikker vil jeg anbefale dig at finde en 3800-4000 ansilumen med en nyere pære. Grund: du har tit lys i stuen og når sommeren kommer igen er de små projektorer ubruglige. På hoteller som SAS, Marriott, Hilton og deslige bruges der min. 3500 ansilumen - jeg tror kun det er billig hoteller som Ibis der fortsat bruger 2000 ansilumen - meget enkelt fordi de små projektorer ikke kan levere varen. En brugt 4000 ansilumen med NY pære (tidligere udlejningsmaskine), LCD display koster ca.15-20.000 dkr Her vil du få en projektor som til trods for at den er brugt vil kunne levere varen til dig i flere år. Pæreprisen er ca.4-6000 dkr. Skal du have hjælp til at finde en sender jeg dig gerne nogle referencer til udlejningsselskaber i dk der sælger brugte (kun på PM)
hejsa, jo du må meget gerne PM mig referencer, hvad så med et hvidt lærred, der er vel kvalitets forskel også, når vi nu er oppe i den prisklasse?
Besvaret

Oftets vil man dele projektore op i to grupper. en gruppe til film, og en gruppe til præsentationer/konto brug. Projektorer til kontobrug er oftest mere lysstærke, da de jo gerne skulle kunne bruges i et oplyst rum, hvorimod en film projektor har større fokus på kontrast og farver, og oftest er widescreen. Hvis jeg skal se film på min projektor mørklægger jeg måske ikke ligefrem min stue, men jeg sidder ikke i fuld dagslys, det skal jo gerne have lidt bio stemning over sig :) Du kan eventuelt se lidt her: http://www.projectorcentral.com. Prøv eventuelt at bruge deres "Calculator Pro", så kan du få en ide om den projektor du kigger på nu også kan opfylde dine ønsker med hensyn til lærredstørrelse og lysstyrke.

Besvaret

Lov mig at du ikke vælger en projektor ud fra lumens alene.... Sørg hellere få at du kan et højt kontrast niveau. Lumens er hvor meget lys som du kan smide ud, og jo mere lys du smider ud, jo dårligere risikere du at få dine mørke nuancer / scener i filmene. En projektor med en meget høj lumens, er typisk en dataprojekter, som er beregnet til powerpoint i et halvt oplyst mødelokale. Det er ihvertfald min mening :) Min gamle projekter Hitachi PJTX-100. http://www.projectorcentral.com/Hitachi-PJTX100_UltraVision.htm Havde "kun" 1200 lumens, men et ufatteligt flot billede, og dejlig mørke farver. Men tag ud og se dem før du køber, og se både noget film, så du får de mørke scener, og også noget fodbold, hvor du har hurtig bevægelse og den stærke grønne farve.

Besvaret
Lov mig at du ikke vælger en projektor ud fra lumens alene.... Sørg hellere få at du kan et højt kontrast niveau. Lumens er hvor meget lys som du kan smide ud, og jo mere lys du smider ud, jo dårligere risikere du at få dine mørke nuancer / scener i filmene. En projektor med en meget høj lumens, er typisk en dataprojekter, som er beregnet til powerpoint i et halvt oplyst mødelokale. Det er ihvertfald min mening :) Min gamle projekter Hitachi PJTX-100. http://www.projectorcentral.com/Hitachi-PJTX100_UltraVision.htm Havde "kun" 1200 lumens, men et ufatteligt flot billede, og dejlig mørke farver. Men tag ud og se dem før du køber, og se både noget film, så du får de mørke scener, og også noget fodbold, hvor du har hurtig bevægelse og den stærke grønne farve.
ja men så kan en projector på 1500 lumens godt være god og i og med ham gutten der solgte sin for 14000kr som var 1000 lumens, kan jo ikke være helt dårligt, jeg skal bruge den til film, kun det. men jeg må se mig omkring
Besvaret

Kommer også an på hvor meget man vil mørklægge.. Nu er Hitachi også flinke til at underdrive, hvor andre firmaer overdriver med lumens :) Men prøv inde på www.hifi4all.dk Det er et forum for radio, tv og hifi, og der er god chance for gode svar og links :) Ikke fordi at jeg prøver at henvise dig til andet forum, men der er bare samlet en størrer ekspertise derinde på lige netop det punkt :)

• 6 months later...
Besvaret
Umiddelbart ser den ok ud. Men jeg synes' date=' at støjniveauet på 34 dB er for højt. Det ville genere mig. Jeg ville gå efter 30 dB eller mindre (3 dB er en halvering/fordobling af lydniveauet).[/quote'] ja det lagde jeg mærke til, men man får vel hvad man betaler for. det har ingen betydning at den gik ud af markedet i nov 2005??
Besvaret
det har ingen betydning at den gik ud af markedet i nov 2005??
Det ville jeg ikke mene. Du kan som oftest tjekke hvor meget lampen har været brugt (Se menuerne på projektoren) .... Jeg har haft min projekter i ca. 3 år og har brugt den 200 timer, måske lidt mere. Min lampe holder til 2500 timer... regn selv ud hvor mange år det tagerfør den skal skiftes.
Besvaret
Det ville jeg ikke mene. Du kan som oftest tjekke hvor meget lampen har været brugt (Se menuerne på projektoren) .... Jeg har haft min projekter i ca. 3 år og har brugt den 200 timer, måske lidt mere. Min lampe holder til 2500 timer... regn selv ud hvor mange år det tagerfør den skal skiftes.
ok det vil jeg checke, hvad med et lærred?? det skal jo være ordentligt kvali, skal have et man kan rulle ned fra loftet? kender du lidt til det?
Besvaret
ok det vil jeg checke' date=' hvad med et lærred?? det skal jo være ordentligt kvali, skal have et man kan rulle ned fra loftet? kender du lidt til det?[/quote'] Nope, det kender jeg ikke til. Jeg bruger en hvid væg, og det syntes jeg fungere fint. Andre har sikkert en anden mening
Besvaret
ok det vil jeg checke' date=' hvad med et lærred?? det skal jo være ordentligt kvali, skal have et man kan rulle ned fra loftet? kender du lidt til det?[/quote'] Tag et kig på lissau.dk ....
Besvaret

projektorer Hey, Jeg kan ikke anbefale dig denne HP 6220 - godt nok ser det billigt ud, men de har stoppet deres produktion og det er altid et tegn. Jeg har solgt mange projektorer, og denne model blev primært valgt af folkeskoler hvis budget var lille. Det er ikke en dårlig projektor ift. prisen men ift. markedet findes der lagt bedre til hjemmebiograf. Ligeledes skal du være ekstrem opmærksom på støjniveau. Det angives primært når den kører i "low mode" dvs. når Lumen er nedjusteret med 1/3 kraft. eks. 2000 bliver til 1500. Du skal også overveje teknologi, LCD vs DLP. og som de andre har skrevet - tjek hvor mange timer lampen har tilbage - den koster knaster! Tjekliste: Opløsning 1280 x 720 (16:9) Kontrast (LCD og DLP - bruger forskellig måleenheder - så ingen direkte sammenligning kan foretages her. Støjniveau (max 30) Lampetimer Ansi lumen (min. 1200 - til stuen) Held og lykke B

Besvaret
Hey, Jeg kan ikke anbefale dig denne HP 6220 - godt nok ser det billigt ud, men de har stoppet deres produktion og det er altid et tegn. Jeg har solgt mange projektorer, og denne model blev primært valgt af folkeskoler hvis budget var lille. Det er ikke en dårlig projektor ift. prisen men ift. markedet findes der lagt bedre til hjemmebiograf. Ligeledes skal du være ekstrem opmærksom på støjniveau. Det angives primært når den kører i "low mode" dvs. når Lumen er nedjusteret med 1/3 kraft. eks. 2000 bliver til 1500. Du skal også overveje teknologi, LCD vs DLP. og som de andre har skrevet - tjek hvor mange timer lampen har tilbage - den koster knaster! Tjekliste: Opløsning 1280 x 720 (16:9) Kontrast (LCD og DLP - bruger forskellig måleenheder - så ingen direkte sammenligning kan foretages her. Støjniveau (max 30) Lampetimer Ansi lumen (min. 1200 - til stuen) Held og lykke B
OK tak for det, jeg køber den ikke, fordi jeg vil godt have nogen der er ordentligt, når du skriver ansi lumens min 1200 til stuen, så er 2000 faktisk godt???
Besvaret
når du skriver ansi lumens min 1200 til stuen' date=' så er 2000 faktisk godt???[/quote'] Min erfaring er, at 2000 lumen kræver dæmpning af dagslys (= lyse gardiner), mens 2500 godt kan ses med "frie" vinduer (undtagen direkte sollys)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...