itudk Skrevet October 3, 2007 Rapporter Skrevet October 3, 2007 Ok.. er måske lidt ved siden af... men er der overhovedet nogen som ved om det er muligt at få et pendlerkort/togkort over Øresundsbroen som kan betales via arbejdsgiveren? Jeg er flyttet til Malmø her fra 1 okt. og har fundet frem til at jeg kan spare 3850,- om året, såfremt at jeg køber via min arbejdsgiver (selvom jeg mister mit befordringsfradrag). Har ringet ind til DSB, men de siger at det overhovedet ikke er muligt at sende en kontrakt til min arbejdsgiver.. da de ikke kan lave aftaler i Sverige/sende girokort til Sverige? Er der nogen som har arbejdsgiver betalt tog/pendlerkort over broen? og som bor i Malmø. Eller kan jeg indgå en kontrakt med f.eks. Skånetrafikken istedet? (men kan den så godt trækkes fra i bruttolønnen, ligesom DSB-Erhvervskort?) /itudk www.dsb.dk/erhvervskort Pris for kort til Malmø C til Fields: 1400 Antal km. til arb.: 40,5 km frem og 40,5 km tilbage = 81 km total. Og ja jeg betaler topskat.. :(
spiff Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 Jeg fik det betalt på min tidligere arbejdsplads. Bad om en genpart når jeg købte kortet og gav den til arbejdsgiveren, der modregnede og satte pengene ind på min konto.
itudk Besvaret October 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 3, 2007 Det vil sikkert også være fint med min arbejdsgiver.. men det er mere i forhold til SKAT etc.. problemer.. efter betaling etc.. Jeg har brugt for noget helt konkret.. på hvad der er rigtigt.. og om der evt. er nogle andre som har været i en lign. situation og som har været i kontakt med SKAT vedr. dette issue. /itudk
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu