dkrath Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Er det den nye Opel for der er kämpe stor forskel på den nye og gamle model.. Det er kun den nye model jeg synes om .Den gamle er en säbekasse bil :):) Den nye er stadig en Opel... Enough said! ;)
Michael Stilling Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Jeg tror vi snakker sæbekasse bil Peter ikke den nye GT, det er Elise og Speedster som den hedder der er ens bygget op, men med forskellige motor valg. Måske er vi nok ogsåen smule anderledes i vores valg af biler og knap så sofahungrende selv når vi køre langt. Jeg køre mellem 40-50.000 km om året i min Mini Cooper S, det samme gør fruen i sin og vi nyder hvert eneste sekund i dem, mange vi sikkert mene det ikke lige var det de var bygget til, men det skal man ikke lytte til det er hjertet der gælder her. Jeg hørte heller ikke ungerne klagede på vores 10 dages bil ferie i Italinen i Mini Cooper S Cabrio, de nød det bare, nogen teger på ferie, andre tager det hele med hjemme fra :-) Cooper / Cooper S fungerer fortrinligt på en bane også :-)
Michael Stilling Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Ups Danny Ikke sådan ment :-) jeg er helt enig omkring boxteren, men hvis formålet er at bruge bilen mest til bane og endda noget rigtigt race, så tror jeg også vi er enige om at de små sæbekasse biler det rigtige valg. Det er der vi er.
dkrath Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Ups Danny Ikke sådan ment :-) jeg er helt enig omkring boxteren, men hvis formålet er at bruge bilen mest til bane og endda noget rigtigt race, så tror jeg også vi er enige om at de små sæbekasse biler det rigtige valg. Det er der vi er. Enig! :) Men så skal man næsten have en anden bil ved siden af - f.eks. Cooper S
Michael Stilling Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Men det har vi jo også :-) Men hvis det lykkedes at få en Elise eller Speedster på et tidspunkt, så vil jeg sku prøve om den duer som arbejdsbil også :-)
dkrath Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Men det har vi jo også :-) Men hvis det lykkedes at få en Elise eller Speedster på et tidspunkt, så vil jeg sku prøve om den duer som arbejdsbil også :-) De rige har mange glæder..:)
nikolaj Besvaret October 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2007 tak for alle svarene.. elise HAR nemlig go stil og ikke for at trykke på alle knapperne hos porsche mafia'en , så er lotus elise noget meget specielt. Den (gen)startede lotus fabrikkerne, så de kom tilbage til et hjul i hvert hjørne og lav lav vægt. Uden tvivl en moderne klassiker, hvis I spørger mig. altid rart at finde ligesindede Michael.. har DU overblikket over de motorer der ligger i bilen?? for jo mere jeg roder i det, jo værre bliver det.. lotus elise fra 02- rover/toyota? og hvor mange HK? 120 eller 156 lotus elise S fra 02- den har 156HK.. den koster 2000 pund mere end standart elise'n og det koster en bedre radio og tæpper i bunden da ikke.. R'en har jeg styr på. Men jeg kigger mest efter en S eller en standart, hvis motoren er den samme..
dkrath Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 R'en har jeg styr på. Men jeg kigger mest efter en S eller en standart' date=' hvis motoren er den samme..[/quote'] Du skal da have en R hvis det endeligt er - IMO. http://www.mobile.de/SID4FNtnDNqDZO88EJAFlMrNg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1192539818A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B17%81S-t-vMiMkPRQuSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6A5E15900I350000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0D2002/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=11&id=11111111278360513&
nikolaj Besvaret October 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2007 den er højrestyret.. men havde set den. kan ikke se der sku være noget i vejen med den, udover man skal sidde i højre side, så kan ikke forstå den lave pris. så hellere den grønne S der holder i Hamburg
dkrath Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 den er højrestyret.. men havde set den. kan ikke se der sku være noget i vejen med den, udover man skal sidde i højre side, så kan ikke forstå den lave pris. så hellere den grønne S der holder i Hamburg Der er mange andre fine R til salg der inde også :)
Miriam Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Hej Nikolaj Var ude og køre i en Elise på Knutstop, og det er klart et must en dag :) Glæder mig til at høre/se den når du får fat i din :th2:
Michael Stilling Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Hej Nikolaj Nej jeg har ikke styr på motorene, jeg skal nok får det, vi går selv efter en 118 HK fra 2000 til vores formål, ja eller rettere det går jo også med en R, men absolut ikke et krav. Vi kunne også ende i en Speedster, helt seriøst endda.
dkrath Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Hej Nikolaj Nej jeg har ikke styr på motorene, jeg skal nok får det, vi går selv efter en 118 HK fra 2000 til vores formål, ja eller rettere det går jo også med en R, men absolut ikke et krav. Vi kunne også ende i en Speedster, helt seriøst endda. Til Speedsteren vil jeg sige (hvis du ikke har prøvet dem) - køb den med Turbo! Jeg har en bekendt der har den uden (140 hk udgave tror jeg?).. og det er bare en spand i forhold til den med turbo. Både på lydsiden og på køreoplevelsen. Der er noget mere power i den med turbo.
Michael Stilling Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Jeg tror nu at den 147 HK udgave bliver valget, 5,9 til 100 er rimeligt fornuftigt, den kommer dog ned på 4,7 med turbo, men så må man jo opgradere når man har lært at køre den. Elisen der imod vejer næsten 260 kg mindre, det betyder at 118 hk udgaven faktisk er et sekund langsommere end speedsteren, men jeg tror styrringen er bedre på Lotus, så den vejer det op de er lige hurtige i de fleste test bortset fra baner med meget lange lige stræk. Men så sker der jo noget når man bevæger sig op i motor størelse for de vejer ikke meget mere men det går hurtigt ned i performance fra 0-100 :-) Jeg tror under alle omstendigheder det er smartest at lære sådan en bil at kende inden man går efter de hurtigste af dem.
Guest Supermule Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Ja og så kan den chippes til 255hk uden probs.....:) Til Speedsteren vil jeg sige (hvis du ikke har prøvet dem) - køb den med Turbo! Jeg har en bekendt der har den uden (140 hk udgave tror jeg?).. og det er bare en spand i forhold til den med turbo. Både på lydsiden og på køreoplevelsen. Der er noget mere power i den med turbo.
MC Manden Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Fåes også med 192hk. Den samme motor som bruges i Celica og Corolla T-Sport Tjek denne side: http://www.autozine.org/html/Lotus/Elise.html
ClausN Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 er der nogle her der har erfaringer med lotus? Har du snakket med importøren? Han hører hjemme i Trelleborg. www.wendels.se
dkrath Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Michael> No offence, men det behøver man altså ikke - det er et vogntøj som alle andre sportsbiler. Supermule> PRÆCIS derfor ;)! MC Manden> Jeps.. er det ikke den vi snakker om når vi siger R? ;)
nikolaj Besvaret October 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2007 jeg har ferie i øjeblikket, så planen er at smutte til trelleborg og se lidt på det. Han har også en fra '02 til salg til 260-270000 svensk træpenge mener jeg. lidt bedre end dem i Ystad der mener deres er 310000 værd.. hmm Men her ved årskiftet bliver de svenske bilforhandlere jo så sentimentale og sætter deres gamle modeller ned i pris, så mon ikke man bare skal se tiden an.. ang. Opel vs. Lotus http://www.youtube.com/watch?v=XD0hdzv_FaY&mode=related&search= og hvis den mand siger, opel har lavet en go bil, så har de. Jeg tror ikke, der er nogen der hader opel mere end ham..
Guest Supermule Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Speeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedster!!!!
nikolaj Besvaret October 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2007 nej nej nej.. Fåes også med 192hk. Den samme motor som bruges i Celica og Corolla T-Sport Tjek denne side: http://www.autozine.org/html/Lotus/Elise.html og kaos er total... Den side jeg stolede mest på og den her siger ikke det samme. umiddelbart ser det underligt ud at den første 111 model fra 2002 har 156(160)hk og fra 2004 får elise S, som så bliver indstigningsmodellen, kun 136 HK.. og tager 90kg på.. hvor er alle mine gamle bilrevy'er, når man har brug for dem for med de tal der, så er det med at finde en elise fra før 2004 og så være ligeglad med om det er en S eller ej..
Guest Trine Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Har du overvejet hvor umaskulint det lyder at sige man kører i Lotus Elise??? Jeg vil skide på hvordan den ser ud, det er et håbløst tøsenavn....sorry:o
nikolaj Besvaret October 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2007 jeg kan ta' det... :D
Peter H. Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Har du overvejet hvor umaskulint det lyder at sige man kører i Lotus Elise??? Jeg vil skide på hvordan den ser ud, det er et håbløst tøsenavn....sorry:o LOLOLOLOL Sådan :):):)
Guest Trine Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 LOLOLOLOL Sådan :):):) Han siger han kan tage det...jeg håber han får ret. Det må være noget at et slag i ansigtet, at få fyret den af i en scorereplik overfor et ikke bilkyndigt publikum:lol:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu