thn Skrevet October 18, 2007 Rapporter Skrevet October 18, 2007 Nu skal jeg snart være bilejer for første gang og jeg ved ABSOLUT INTET om biler. Jeg har hørt lidt forskellige om undervognsbehandling og kan ikke helt blive klog på det. Nogle siger at til så billig en bil (Toyota Aygo 94.500 SEK) så kan det slet ikke svare sig da gensalgsprisen ikke er det værd Andre derimod siger at så billige biler ikke er galvaniserede og derfor begynder at ruste efter allerede 2-3 år hvis de ikke får en tur hvad siger det bilkyndige folk herinde? Mvh Dennis
eingin Besvaret October 18, 2007 Rapporter Besvaret October 18, 2007 Spørg til rust garanti.. Når den udløber kan du altid undervognsbehandle din bil.
thn Besvaret October 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2007 der står rostskyddsgaranti: 12 år Men er det ikke kun gennemtæring af bærende dele eller sådan noget?
splint Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Langt de fleste nye biler er galvaniseret i dag, hvis vi lige ser bort fra Lada og andre lignende mærker. Det kan i mange tilfælde betale sig at undervognsbehandle sin bil, specielt hvis der er tale om biler fra østen (herunder Japan), da de ikke har samme tradition for voksbehamdling af hulrum, undervogn samt motorrum. Visse mærker er bare bedre. Inden din bil får en undervognsbehandling, så spørg forhandleren om du mister rustgarantien, for mange værksteder borer huller i paneler for at kunne komme til at behandle hulrum. Der er nogle fabrikanter der ikke tillader at der bores og såfremt dette sker, ja så ryger rustgarantien. Du skal også gøre op med dig selv hvor længe vil du beholde bilen. Er det 3-5 år, så ville jeg ikke bekymre mig om en behandling, men er det længere så ville jeg behandle den efter 3 år. Håber du kan bruge svaret.
thn Besvaret October 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2007 Er det normalt først at behandle efter 3 år? Jeg troede det mest almindelig var at man gjorde det fra helt ny
Flemming40 Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Hér er hvad FDM mener om emnet http://www.fdm.dk/public/biler/driftogvedligeholdelse/rust/ Hvis du er medlem af FDM eller kender én, der er det, kan du også læse i Motor nr. 6/2005, hvor der er en større artikel om rustbeskyttelse. Der var også en artikel i Motormännens blad (som tilfældigvis også hedder Motor) forrige nummer (nr. 7) eller nummeret før (nr. 6).
Juff Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Af garantibestemmelserne ses det som hovedregel, at der alene ydes garanti mod indefra kommende rustgennemtæringer. Du kan lige så godt få det gjort når den er ny og fin....Specielt her op til vinter med alt det, sjap, fugt og salt... Dinitrol Selvfølgelig :D http://www.dinitrol.dk/index.php?ID=12〈=da
splint Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Ja det kan godt være han kan behandle bilen som ny, men man skal stadivæk sikre sig at man ikke mister garantien, som man vil gøre hos nogle mærker.
Juff Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Ja det kan godt være han kan behandle bilen som ny' date=' men man skal stadivæk sikre sig at man ikke mister garantien, som man vil gøre hos nogle mærker.[/quote'] hmmm..... Kan ikke rigtig se hvorfor man skulle miste garantien pga en undervognsbehandling. Så skal det da lige være de steder at de bore lidt... Citat dinitrol. Vi arbejder med de mest moderne og miljøtilpassede produkter, som må anvendes på alle bilmærker i Danmark uden af fabriksgarantien bortfalder (BMW undtagen).
thn Besvaret October 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2007 Der er altså lidt forskellige meninger om det er nu eller om et par år. Men kan det overhovedet svare sig. En billig bil som kommer til at køre over 35000 om året kommer jo nok ikke til at leve helt så længe som normalt alligevel. Hvis jeg ikke gør noget hvornår skal man så forvente at kunne se noget? allerede efter 4-5 år?
Juff Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Der er altså lidt forskellige meninger om det er nu eller om et par år. Men kan det overhovedet svare sig. En billig bil som kommer til at køre over 35000 om året kommer jo nok ikke til at leve helt så længe som normalt alligevel. Hvis jeg ikke gør noget hvornår skal man så forvente at kunne se noget? allerede efter 4-5 år? Hmmm det er jo så det gode spørgsmål..... Det har jeg ingen erfaring med eftersom min 3 år gamle bil er undervognsbehandlet og ser yderst fin ud...Kommer vel også lidt an på hvilken bil det er... Toyota kan jo godt lave biler.. Kanske vi kan få lidt feedback af nogle "jeg har en 4-5 år gl bil uden undervognsbehandling" debattører....... Men mon ikke også det er et spørgsmål om hvor meget man går op i biler.... For nogen er en bil jo bare en materiel ting hvor buler, rust og vedligeholdelse ikke betyder en pind...... Personligt synes jeg at en vedligeholdt og nyvasket bil kører meget bedre ;)
thn Besvaret October 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2007 ja for mig er det nok mere et transportmiddel. Men jeg vil bare ikke risikere at den ruster og derfor er usælgelig om måske 4-5 år. På den anden side har jeg netop købt den skrabede model for at holde totalprisen så lav som overhovedet mulig men ja det kunne være rigtig interessant hvis vi har en meddebatør med en 5 år gammel toyota der ikke er behandlet
Basse Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Jeg har haft en Toyota Celica fra år 2000 - som intet har fået - og den stod som "ny" i undervognen efter 7 år - men det er self. også en anden prisklasse end den du har købt. Der var heller ikke noget begyndende rust andre steder, som man kan se med det blotte øje.
Tomcat Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Hej Thn Læn dig tilbage og slap af. En ny bil i dag er rigeligt rustbeskyttet. Jeg har både købt fabriksnye og lettere brugte biler og ingen har haft rust de forkerte steder. (Nede ved hjulophænget er der lidt pga varmeudviklingen, det eneste sted på bilen de ikke kan give fabrikkens rustbeskyttelse. Men man kan skifte skiven hver 3-5 år)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu