homer132 Skrevet October 25, 2007 Rapporter Skrevet October 25, 2007 nogen som har erfaringer med ECO tuning. er ikke meget for at smide en chip i min nye a6'er som giver den en masse fler heste på bekostning af holdbarheden af motoren. men da ECO tuning kun forøger effekten minimalt: (10 ekstra heste og 7 ekstra KW samt 30 ekstra Nm) Serien - Leistung 132 kW (180 PS) Serien - Drehmoment 380 Nm Mehr Leistung 7 kW (10 PS) Mehr Drehmoment 30 Nm 0 SKN - Leistung 139 kW (190 PS) SKN - Drehmoment 410 Nm Dette burde ikke påvirke motorens holdbarhed eller er jeg gal på den? derimod giver det op til 20% besparelse af brændstofforbrug. 20% ved bykørsel, 10% ved motorvej (100 km/t) og ned til 3% bedre brændstoføkonomi ved max gas. tænker at det vil da være smart med en sådan chip. Men er der en bagside af medaljen? kunne forestille mig at de 2 års fabriks graranti ryger? i så fald kan man jo blot vente med at isætte chip til garanti alligevel er slut. Hvis det fungerer efter hensigten, en kindtand ekstra heste, og betragtelig forbedret brændstoføkonomi, fatter jeg slet ikke hvorfor bilerne ikke er indstillet således fra fabrikken. Det virker da strange. kan man undvære chip, hvis man kan få audi til at ændre værdierne manuelt via forbundet computer. (er det vag-com det hedder??) link: http://www.skn-tuning.de/portal/alias__Rainbow/lang__de-DE/tabID__3331/DesktopDefault.aspx
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu