Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu ved jeg ikke hvor jeg skal skrive dette indlæg.. Jeg står her og overvejer et job tilbud jeg har fået fra Østrig. Hvis nu jeg vælger at tage afsted et par måneder for at prøve det an og se om det er mig. Hvordan er det med reglerne osv?.. Jeg vil selvfølgelig stadig gerne beholde lejligheden her (ikke fremleje) og tage bilen med mig, men det betyder jo at jeg ikke kan melde mig ud af folkeregisret, hvad så når jeg registrer mig dernede, bliver jeg automatisk meldt ud her? Hvor lang tid kan jeg køre i svensk bil i EU-lande..? Hvad så med skatten, skal jeg betale skat i SE af det jeg tjener der nede fordi jeg stadig står bogført i SE eller hvordan..?? Hvis der er nogen der har prøvet noget lignende ville jeg meget gerne vide om det kan lade sig gøre og hvad jeg skal passe på, osv...:rolleye: tak på forhånd..:)

Besvaret

Nu tænker jeg lige højt: Det er jo en flytning inden for EU Du skulle da nok kunne beholde din svenske lejlighed selvom du flytter fra Sverige. Jeg kan ikke se, at du undgår at flytte folkeregisteradresse til Østrig, hvis du skal bo og arbejde dernede i en lidt længere periode. Penge som du tjener i Østrig skal du betale skat af i Østrig - især hvis du bor i Østrig. Din bil kan vel omregistreres fra Svenske til Østrigske plader?

Besvaret

Tak for svaret. Lyder godt mht boligen. ang bilen, jeg vil gerne vide hvor lang tid jeg kan have den på svenske plader der nede, for hvis jeg vælger at komme tilbage efter ca 3 måneder fordi det er måske ikke mig alligevel, ville det være godt at den er på svenske plader jo..:) men, endnu en gang tak for svaret.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...