Jump to content

Hvad koster en ejendomsmægler i Malmø?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har tænkt på at sælge min lejlighed i Malmø, da jeg er flyttet sammen med kæresten, hvad tager en mægler i salær? Er det procenter udregnet udfra genvinsten og før eller efter skat. Er der pålagt skat af provenue i Sverige? Med venlig hilsen. Peter

Besvaret

Der er vist ingen faste regler for hvor meget en mægler skal tage i salær. Min mægler havde et fast beløb for salg af min. Det lød til at det var prisen for salg af lejlighed uanset salgs prisen. Forskellen mellem din indkøbspris og din salgspris - de forbedringer du kan vise regninger for skal du betale skat af. Sådan i grove træk.

Besvaret
Jeg har tænkt på at sælge min lejlighed i Malmø, da jeg er flyttet sammen med kæresten, hvad tager en mægler i salær? Er det procenter udregnet udfra genvinsten og før eller efter skat. Er der pålagt skat af provenue i Sverige? Med venlig hilsen. Peter
Min mægler tog 5000sek. for at ordne alt, da jeg selv fandt en køber. Du skal betale 30% i skat af gevinsten, dog kan du trække forbedringer fra hvis du har papirer på det...Mægleren kan også trækkes fra.
Besvaret
Bliver jeg beskattet af forbedringer? Troede det var udgifter man kunne trække fra? Det virker da dumt..
Det kan være det var lidt klodset skrevet. Men de penge du tjener i forhold til køb og salgspris skal du betale skat af. Hvis du så har regninger på de forbedringer du har lavat i lejligheden kan du trække dem ud af gevinsten så der IKKE skal betales skat af forbedringerne.
Besvaret
Min mægler tog 5000sek. for at ordne alt, da jeg selv fandt en køber. Du skal betale 30% i skat af gevinsten, dog kan du trække forbedringer fra hvis du har papirer på det...Mægleren kan også trækkes fra.
er det ikke 20% ?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...