Jump to content

Lottogevinst

Guest Mogens

Recommended Posts

Skrevet

Hvorledes beskattes udenlandske lotterigevinster i Sverige - f.eks. hvis man som svenskboende dansker nu vandt de 21 mill DKK på lørdag?

Besvaret
Hvorledes beskattes udenlandske lotterigevinster i Sverige - f.eks. hvis man som svenskboende dansker nu vandt de 21 mill DKK på lørdag?
Jeg har kigget på deres website og der står man skal være bosiddende i DK for at spille ??? Nogle der ved mere end Mogens og jeg ??
Besvaret

Från skatteverket Skatteverkets skrivelse 040331 Dnr. 130-281559-04/113 Beskattning av vinst på utländskt lotteri – rättslig styrning Bestämmelsen i 42 kap. 25 § IL kan inte tillämpas på lotterivinster från EU/EES-land, dvs. sådana lotterivinster ska inte beskattas. EG-domstolen har i mål C-42/02, Lindman, meddelad den 13 november 2003, förklarat att artikel 49 EG utgör hinder mot att ett medlemsland inkomstbeskattar vinster från lotterier som anordnats i andra medlemsstater när man samtidigt inte inkomstbeskattar vinster från inhemska lotterier.

Besvaret
He he - ok. Det ville jo være surt at skulle indkomstbeskattes af pengene :) Er "den røde" en Speedster, du har købt - alternativt blot har billede af?
Jep, en speedser, vi har dog ikke fundet den rigtige endnu, men det blibver nok sådan en :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...