Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Kigger lidt efter bil på bytbil.se. Jeg mener at have erfaret at der er en tendens til at jo længere nordpå en bilforhandler ligger desto billigere er bilerne sammholdt med skånske priser. Er det korrekt der er denne sammenhæng og er der nogle som har et godt bud på dette? samt erfaringer med at køre op i landet og købe bil?

Besvaret

Ja konstaterede det samme da jeg købte Mondeo´en. Jeg spares faktisk 15-20 k, ved at hente den i Uppsala, nord for Stokholm. Jeg fløj til Stokholm, videre med toget og så kørte den hjem. Det kostede knap 2000, men så er der stadig en del at spare.

Besvaret
De er uden salt nordpå' date=' til forskel fra tyskland[/quote'] Hælder de salt på bilerne i Tyskland?? Shit, jeg skal have mig en Citröen - så'n noget kunne franskmænd aldrig finde på!! :rolleye::laugh:
Besvaret
back to topic - hvorfor er biler generalt set dyrere i Skåne end i andre län`?
Den burde være nem. Hvorfor er boligerne generelt set dyrere i Skåne? Samme svar. Danskere, nær danmark... Mit bud :)
Besvaret

Nu ikke så kæphøj. Ja, danskere er nogle af de mere velstående i skåne. Men det er jo gerne sådan at er man i en af de større byer, hvad end det er i danmark, sverige eller andre lande så er prisen derefter. Uanset om der bor danskere ;) \Tom

Besvaret

Brugte biler er også generelt billigere i Jylland end på Sjælland... Mon ikke det er det samme, der gør sig gældende i Sverige. Formentlig er det et storbyfænomen, men det forklarer så ikke lige, at en Ford er billigere i Uppsala... (=tæt på Stockholm)

Besvaret

Hej. Der er også mange penge at spare, hvis man køber sin bil i DK, og så selv importere den til SV. dette skyldes at autoforhandlere i DK får/køber bilen billigere end i andre lande grundet den høje danske afgift. Sparede selv ca. 50.000,-

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...