homer132 Skrevet November 2, 2007 Rapporter Skrevet November 2, 2007 ved ikke om I har bemærket det, men audi a4's og audi a5's nye motorprogram indeholder en tdi 2,7 v6 190 heste. Lur mig om det ikke er præcis den samme motor som sidder i vores a6'er blot med en anden software som øger trykket og dermed effekten. Det giver altså 10 ekstra heste og ca. 0,5 km pr liter bedre brændstoføkonomi. Ved I om det er muligt at få lagt denne software opgradering ind i vores a6'er så vi får samme fordele? ville jo ikke være så tosset at få 10 ekstra heste samt bedre brændstof økonomi.
Guest Supermule Besvaret November 2, 2007 Rapporter Besvaret November 2, 2007 Hvor gammel er din A6'er??? Du skulle frem til 2005 før du kan opgradere via OBD stikket.....
homer132 Besvaret November 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 2, 2007 Hvor gammel er din A6'er??? Du skulle frem til 2005 før du kan opgradere via OBD stikket..... Den er 3 uger gammel :) hvis det er muligt for audi blot at sætte stikket i og trykke på enter så - tænker jeg om audi må ift svenske myndigheder. ændring af motor, co2 udledning, antal heste osv.
Rene Larsen Besvaret November 3, 2007 Rapporter Besvaret November 3, 2007 ved ikke om I har bemærket det, men audi a4's og audi a5's nye motorprogram indeholder en tdi 2,7 v6 190 heste. Lur mig om det ikke er præcis den samme motor som sidder i vores a6'er blot med en anden software som øger trykket og dermed effekten. Det giver altså 10 ekstra heste og ca. 0,5 km pr liter bedre brændstoføkonomi. Ved I om det er muligt at få lagt denne software opgradering ind i vores a6'er så vi får samme fordele? ville jo ikke være så tosset at få 10 ekstra heste samt bedre brændstof økonomi. Det er samme motor som sidder i din A6'er :th2: Jeg vil kunne få 16HK ekstra i min 3.0 TDI'er (224HK -> 240HK) Hvis du kan finde et værksted som vil bestille CD'en hjem og som har online kontakt til Audi i Tyskland - ja så er det bare at få de ekstra heste (du vil dog ikke kunne mærke den store foreskel, når det kun er 10HK - måske et øgede diesel forbrug).
homer132 Besvaret November 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 3, 2007 Det er samme motor som sidder i din A6'er :th2: Jeg vil kunne få 16HK ekstra i min 3.0 TDI'er (224HK -> 240HK) Hvis du kan finde et værksted som vil bestille CD'en hjem og som har online kontakt til Audi i Tyskland - ja så er det bare at få de ekstra heste (du vil dog ikke kunne mærke den store foreskel, når det kun er 10HK - måske et øgede diesel forbrug). super. dog vil jeg da tro at jeg vil opnå et mindre diesel forbrug. 190 udgaven står til at køre 0,5 km længere på litteren ift 180 udgaven. Vil jeg kunne slippe den smule billigere (500 kr pr år) i fordonsskat da jeg opnår bedre økonomi (ihf på papiret)
Guest Supermule Besvaret November 3, 2007 Rapporter Besvaret November 3, 2007 Jeg kender en gut der kan gøre det hos Audi..... Det er bare at sende mig en pm'er!
Nenad Besvaret November 3, 2007 Rapporter Besvaret November 3, 2007 VW gør det ved service Hejsa Min Passat har lige været til service og jeg fik en regning og en reklamation. Reklamationen var på 300 eller 400 og jeg spurgte hvad koden var. De havde opdateret motor styringen med den seneste version på garantien, de plejer de at gøre fik jeg at vide. Mon ikke om audi ikke også yder denne service? Min kører længer nu, men tror at det skyldes de nye smaller vinterdæk. Mvh Nenad
Rene Larsen Besvaret November 3, 2007 Rapporter Besvaret November 3, 2007 Der er foreskel på om man får en opdateret motorstyring til ens eksisterende motor - som normalt IKKE har de ekstra HK, eller man får en update som ikke var tiltænkt ens model (motorstyringen er afstemt til A4/A5 og ikke A6 - endnu). En update til ens normale motor konfiguration/model, vil normalt give et bedre brændstof forbrug.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu