benjaminsmor Skrevet November 13, 2007 Rapporter Skrevet November 13, 2007 Hej alle sammen.. Jeg har kigget på mange indlæg og da jeg nåede til side 15 gav jeg op! Så jeg håber nogen her kan hjælpe istedet for. Min mand og jeg har købt to biler igår (meget meget billigt!!). Sælgeren beholdte de to gule papirer og så vidt jeg har forstået det korrekt er det også ham der skal sende dem videre. Så kørte vi på en tank og de ville ikke lade os tanke bilen op fordi at de kunne se inde på www.vv.se at den af afstäld?? eller ihvertfald som jeg forstod det så er de ikke registreret. Må vi så ikke køre i dem indtil vi modtager et registrerings bevis eller hvordan? Ham på tanken sagde at vi skulle ha taget de gule papirer med os. Altså min lille hjerne troede jo at når der er nummerplade på en bil så kan du køre i den, men sådan er det vist ikke helt eller hvad? Vi tog tilbage til sælgeren men han havde lukket så vi vil tage derhen igen idag. Det er lidt svært for mig at forklare hvad jeg mener men jeg håber i forstår det og kan hjælpe da vi bor hos min MOR indtil vi kan køre frem og tilbage!! På forhånd tak Mvh Melissa
niw Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Hej alle sammen.. Jeg har kigget på mange indlæg og da jeg nåede til side 15 gav jeg op! Så jeg håber nogen her kan hjælpe istedet for. Min mand og jeg har købt to biler igår (meget meget billigt!!). Sælgeren beholdte de to gule papirer og så vidt jeg har forstået det korrekt er det også ham der skal sende dem videre. Så kørte vi på en tank og de ville ikke lade os tanke bilen op fordi at de kunne se inde på www.vv.se at den af afstäld?? eller ihvertfald som jeg forstod det så er de ikke registreret. Må vi så ikke køre i dem indtil vi modtager et registrerings bevis eller hvordan? Ham på tanken sagde at vi skulle ha taget de gule papirer med os. Altså min lille hjerne troede jo at når der er nummerplade på en bil så kan du køre i den, men sådan er det vist ikke helt eller hvad? Vi tog tilbage til sælgeren men han havde lukket så vi vil tage derhen igen idag. Det er lidt svært for mig at forklare hvad jeg mener men jeg håber i forstår det og kan hjælpe da vi bor hos min MOR indtil vi kan køre frem og tilbage!! På forhånd tak Mvh Melissa Hvis bilen er avstäld, så må du ikke køre i den før den er påstilt igen, dette kan gøres på www.vv.se, men det kræver dog at du har behörighedskoden som står på det blå reg bevis. Derudover skal du huske at tegne forsikring på bilen også inden du kører afsted. Når du har påstilt bilen vil du hvis du står som ny ejer modtage en opkrævning på vägskatten på den pågældende bil. Derudover skal bilen jo også være besiktiget, altså synet, for at den er lovlig at køre i. Alle oplysninger om bilen kan du finde på www.vv.se Har dog aldrig hørt om at man ikke må tanke en bil hvis den er avstäld :) kør over på en anden tank... mvh. Michael
benjaminsmor Besvaret November 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2007 Ok tak for dit hurtige svar. Ved du så hvor lang tid det kommer til at tage før vi får de blå papirer??? jg håber ikke der går meget mere end en uge. Ham fra tanken (ejeren) sagde at vi skulle melde sælgeren for bedrageri fordi han ikke gav os de gule papirer men det synes jeg lige var i overkanten. Tror også ham ejeren gerne ville ha været politimand...heheh Bilen er nybesiktat så det skulle kke være noget problem...
benjaminsmor Besvaret November 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2007 og.... desuden fatter jeg ikke hvordan ham sælgeren bare lader os køre og siger at dt eneste vi mangler er forsikring... det er godt nok svært hvis man ikke kender reglerne.
niw Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 desuden fatter jeg ikke hvordan ham sælgeren bare lader os køre og siger at dt eneste vi mangler er forsikring... det er godt nok svært hvis man ikke kender reglerne. Nu ved jeg ikke hvem sælgeren er, men hvis det er sveriges billigster biler, så er det klart :) Altså hvis han sender papirene ind samme dag, som i købte bilerne med jeres og hans underskrift på, går der mellem 4-5 arbejdsdage er min erfaring (og jeg har købt og solgt mange biler) Der modtager i både det blå og det gule. Well, jeg plejer nu også altid selv at sende reg beviset ind SAMMEN med sælgeren eller køberen, så man er sikker på det bliver gjort, det har jeg det bare bedst med.
MC Manden Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 desuden fatter jeg ikke hvordan ham sælgeren bare lader os køre og siger at dt eneste vi mangler er forsikring... det er godt nok svært hvis man ikke kender reglerne. Man kunne så også argumentere for at man bør kende reglerne inden man køber 2 biler. Få lavet de forsikringer så hurtigt som muligt, det vil sige idag, da det ellers koster 75SEK (eller er det 100SEK ?) per dag i den obligatoriske forsikring.... Det bliver hurtigt en dyr fornøjelse
benjaminsmor Besvaret November 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2007 ok godt du lige var der for at hjælpe for vi troede seriøst at han tog røven på os. men TUSIND tak for hjælpen, du har lige reddet min dag :)
benjaminsmor Besvaret November 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2007 Du har ret, men sådan er vi, to hovedløse mennesker. Vi skulle nok ha undersøgt det men sket er sket. Men jeg forstod ikke helt hva du mener med de 100sek??? skal den forsikres selv om den ikke er registreret? Undskyld hvis jeg spørger rigtig dumt..
Gio Besvaret November 13, 2007 Rapporter Besvaret November 13, 2007 Bil-ejerens ansvar i Sverige: http://www.vv.se/templates/page3____650.aspx Registreringsbeviset: http://www.vv.se/templates/page3____632.aspx Del 1 (BLÅ) innehåller fordonets tekniska specifikationer och du ska ha med dig det om du kör fordonet utomlands. Del 1 kan du använda om du vill anmäla av- eller påställning eller beställa nya registreringsskyltar, men inte för att anmäla ägarbyte eller avregistrering (skrotning, export). På Del 1 finns behörighetskoden som du behöver för att själv göra en anmälan via Internet eller via servicetelefon. Del 2 (GUL) visar vem som är registrerad som ägare till fordonet. Del 2 ska du använda för att anmäla ägarbyte eller avregistrering av fordonet. Del 2 kan du inte använda för att anmäla endast av- eller påställning eller för beställningar av registreringsskyltar.
benjaminsmor Besvaret November 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 13, 2007 Jeg takker mange gange for jeres hjælp :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu