Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er ved at flytte mit liv til Sverige. Jeg har en 2 år gammel gulpladebil som jeg er mægtig glad for. Jeg vil gerne have den med til Sverige, men hvordan skal den forsikres. Som personbil eller som en form som lastbil. Nogen der har prøvet det og kan fortælle lidt?

Besvaret
Har jeg gjort' date=' men fik ikke uddybende svar nok synes jeg. Håber flere vil byde ind, der må være flere der kører i dem her.[/quote'] Jo jo folk er jo generelt meget hjælpsomme. Men du spørger kun hvordan den skal forsikres. Du kan ikke forsikre en dansk indregistreret bil i et svensk forsikringsselskab. Punktum. Hvordan du får den indregistreret i Sverige (og får afgiften tilbage fra Danmark) kan du sagtens finde her på Sunddebat. Eller på Vägverket - www.vv.se. Velkommen til!
Besvaret

gulpladebil Det var nu ikke så meget forsikringen jeg var interesseret i. Jeg ved godt at en dansk registret bil ikke kan forsikres Svensk. Men den skal omregistres. Jeg mener at have læst at en gulpladebil skal lukkes helt om til varerummet. Det var det jeg godt ville høre lidt om. Hvad er kravene til det. Og er det billigere at have en gulpladebil som måske kan forsikres eller omregistres som lastbil end at have den på det vi ville kalde hvide plader i Danmark. Forstår du hvor jeg vil henad?

Besvaret
Det var nu ikke så meget forsikringen jeg var interesseret i. Jeg ved godt at en dansk registret bil ikke kan forsikres Svensk. Men den skal omregistres. Jeg mener at have læst at en gulpladebil skal lukkes helt om til varerummet. Det var det jeg godt ville høre lidt om. Hvad er kravene til det. Og er det billigere at have en gulpladebil som måske kan forsikres eller omregistres som lastbil end at have den på det vi ville kalde hvide plader i Danmark. Forstår du hvor jeg vil henad?
De eneste "gulplade-biler" der kører herovre er taxa´er (oversigt over de forskellige nummerplader i Sverige - PDF). Men en bil kan registreres som "lätt lastbil" hvis den opfylder nogle definerede krav. Dette er der skrevet en del om herinde allerede - og www.vv.se har også en masse info om dette.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...