Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Findes der ikke en formel/ligning hvorved man kan beregne sin fordonsskat? Her tænker jeg på importbiler uden reg.nr... Kunne jo være rart at vide hvad man skal betale for en evt. bil inden man kører ned og henter den...

Besvaret

Da jeg importerede min bil, købte jeg den uden skatter og afgifter. jeg rettede henvendelse til Vagverket, www.vv.se og fik af vide at afgiften på et køretøj er 25% af købsprisen. Du får tilsendt et afgiftsdokument fra vv hvor du skal indbetale beløbet, samt sende en kopi af slutseddelen/kvitteringen med... Bilen skal selvfølgelig lige en tur forbi bilprovningen, hvor den skal synes og godkendes.:scared::thumbup:

Besvaret

Hold op du vrøvler claus54, du snakker om moms... Der ligger lister på VV.se hvor du under brændstoftype og tjenestevægt kan se din fordonsskat:)

Besvaret
Det skal selvfølgelig lige siges' date=' at min bil var ny... ved ikke om samme tarif gælder brugte biler. men igen, svarene findes på [url']www.vv.se.
De har en database de slår op i med tabeller for alder iforhold til kørte kilometre o.s.v. på forskellige bilmærker. Jeg mødte personligt op ved tullverkets kontoret, det der ligger tæt ved Bunkeflo, og tolderen der var ualmindelig 'flink' i sin værdisætning af bilen :), eneste minus var at jeg skulle betale 38 000 kr kontant, ingen girokort, ratebetalinger eller noget som helst, VISA kortet skulle bare køres igennem her og nu :cry:
Besvaret
Hold op du vrøvler claus54, du snakker om moms... Der ligger lister på VV.se hvor du under brændstoftype og tjenestevægt kan se din fordonsskat:)
Og hvad snakker DU om... småkager...:sick: Det kunne være rart om folk istedet for at have så evigt travlt med at rette alle andre, istedet kunne finde ud af selv at formulere et svar, jeg kan simpelthen ikke se logikken i DIT svar MOERKE, det er lige så sort som dit navn. er der en lighed..... det ser ikke ud som om jeg er den eneste der taler om moms. se EBL´s indlæg. Nogle dyre småkager...
Besvaret
Og hvad snakker DU om... småkager...:sick: Det kunne være rart om folk istedet for at have så evigt travlt med at rette alle andre, istedet kunne finde ud af selv at formulere et svar, jeg kan simpelthen ikke se logikken i DIT svar MOERKE...
Slap da af mester! Jeg kan da f.eks udemærket læse hvad Moerke skriver, og hendes svar er korrekt. Jabbekot spørger til "Fordonsskatt", og IKKE afgiften/moms ifm import af en ny bil (under 6 måneder gammel). Så der er vel ingen grund til at blande afgiftdokumenter og andet ind i et svar om Fordonsskatt. Her er tabellerne Moerke henviste til: http://www.skatteverket.se/download/18.7459477810df5bccdd480005801/fordonsskattetabeller061001.pdf Så finder du din fordonsskatt ved at kigge i tabellen for enten diesel eller benzin, lægge sådan ca 100 kg til din bils tjenestevægt, og så aflæser du beløbet i kroner: :th2:
Besvaret

Efter juni 2006 er det er ikke altid vægten der afgør prisen: Personbilar som är av fordonsår 2006 eller senare samt personbilar som uppfyller kraven för miljöklass 2005, el och hybrid, beskattas utifrån hur mycket koldioxid (CO2) de släpper ut. Fordonsskatten beräknas på utsläppsvärdet vid blandad körning. Exempel 1 - Bensindriven bil En bensindriven Saab 9-5 med modellår 2006 släpper ut 218 gram koldioxid per kilometer. Skatten blir då 2 130 kr enligt beräkningen: Grundbelopp: 360 kr Koldioxidkomponent (218-100=118) 118 gram x 15 kr = 1 770 kr Summa: 2 130 kr http://www.vv.se/templates/page3____16582.aspx

Besvaret
Slap da af mester! Jeg kan da f.eks udemærket læse hvad Moerke skriver, og hendes svar er korrekt. Jabbekot spørger til "Fordonsskatt", og IKKE afgiften/moms ifm import af en ny bil (under 6 måneder gammel). Så der er vel ingen grund til at blande afgiftdokumenter og andet ind i et svar om Fordonsskatt. Her er tabellerne Moerke henviste til: http://www.skatteverket.se/download/18.7459477810df5bccdd480005801/fordonsskattetabeller061001.pdf Så finder du din fordonsskatt ved at kigge i tabellen for enten diesel eller benzin, lægge sådan ca 100 kg til din bils tjenestevægt, og så aflæser du beløbet i kroner: :th2:
Og hvad havde så lige været problemet med bare at komme med sit synspunkt om sagen, istedet for at dishe andre samtidig.... Men det er da rart at vi har så mange selvudnævnte EKSPERTER her på siden. det kunne være i skulle oprette et ekspertnævn og udnævne jer selv til bestyrelse, så holder vi andre os væk. (med glæde):fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...