Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Flere danske venner påstår hårdnakkede at det snart blir meget billigere at have dieselbil her i Sverige, da dieselafgiften (?) skulle falde kraftigt.. Er det bare løse rygter eller hvordan? Eller er det fordonsskatten som blir sat ned? Jeg er i hvert fald helt blank her...

Besvaret

Hvilken diesel afgift skulle der være tale om? Fordons skatten bliver sænket på de miljøbiler der findes og på biler med partikel filter. Ellers har jeg ikke hørt om nogen sænkninger. Men hvad hjælper det også med de stigninger de har på dieslen i øjeblikket:scared:

Besvaret

De første 3 år får du en check af VV mener jeg eller af staten. Men mener også at efter de 3 år er den billigere end bilen magen til uden partikel filter.

Besvaret

Man får helt konkret i dag 6.000 sek i tilskud til betaling af fordonsskat fra vv når bilen nyindregistreres. Det gælder 2007 med indtil videre. Det er så vidt jeg er orienteret ikke besluttet om/hvordan man håndterer det fremover. Jeg hørte en sælger hos BMW tale om at de forventede en genrel reduceret afgift på dieselbiler der er med partikelfilter i 2008, men som sagt var det kun en forventning han/de havde.

Besvaret
Hmm så er det en kortsigtet rabat må man sige.
Ja! Med lidt held laver de det dog længere nu så det ikke kun har karakter af tilskud ifm køb - der er bare ikke besluttet noget for 2008 og frem endnu. Det ER ikke rimeligt at det koster 3 x så meget at udlede 1 gr CO2 baseret på diesel ift benzin.
Besvaret
Nix' date=' som det er i dag, er afgiften er præcist den samme uanset om der er filter eller ej.[/quote'] Interessant - hvorfor får jeg så rabat fordi jeg har partikelfilter på min?
Besvaret
Interessant - hvorfor får jeg så rabat fordi jeg har partikelfilter på min?
Er det ikke bare 6000 kroners tilskudet du tænker på? Der er ikke yderligere rabat specificeret på mine fordonsskatte opkrævninger.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...