Jabbekot Skrevet December 8, 2007 Rapporter Skrevet December 8, 2007 ..med det her skatte-cirkus. Plejer nu ellers at have meget godt fat i sagerne, men efter vi er flyttet herover, har jeg åbenbart tabt hovedet i Öresund Nå men må hellere få stillet mine spørgsmål, så I kan komme videre med livet: * Hvordan kan det gå til, at vores (min kones og mit) fradrag for Dec. 2007 er en tredjedel (5000 kr) højere end for hver enkelt måned i 2008? Det skal nævnes at vi lige har fået lavet skattekortet efter flytning.. Er det fordi vi reelt er flyttet over d. 1ste Nov., men først har henvendt os på SkatØresund 1ste Dec.??? * Hvordan og hvornår foregår det med at indberette skat i Sverige? Vi arbejder i DK, har bostadsrätt, og trækker renterne på det svenske lån fra i DK... * Indeberettes renter fra "danske" lån stadig automatisk til Skat? * Udover hvad vi har oplyst af "svenske" renter, hvordan får Skat så oplysningerne bekræftet? * HVEM GIDER AT LAVE VORES SELVANGIVELSER???????:rolleye: HA HA HA!!! Takker.. Jakob
Rene Larsen Besvaret December 8, 2007 Rapporter Besvaret December 8, 2007 * Hvordan kan det gå til, at vores (min kones og mit) fradrag for Dec. 2007 er en tredjedel (5000 kr) højere end for hver enkelt måned i 2008? Det skal nævnes at vi lige har fået lavet skattekortet efter flytning.. Er det fordi vi reelt er flyttet over d. 1ste Nov., men først har henvendt os på SkatØresund 1ste Dec.??? Det kan skyldes det du selv er inde på at fradraget for nov. er med i dec. måned - det kan også skyldes at I har fået et større fradrag ved at være flyttet til SE, som der så kun er én (to) månede® at benytte det i. * Hvordan og hvornår foregår det med at indberette skat i Sverige? Vi arbejder i DK, har bostadsrätt, og trækker renterne på det svenske lån fra i DK... I får automatisk en svensk selvangivelse, ca. samme tid som den danske - den skal i enten underskrive og sende tilbage, eller går ind på skatteverkets hjemmeside og godkende - ligesom i DK. * Indeberettes renter fra "danske" lån stadig automatisk til Skat? Ja * Udover hvad vi har oplyst af "svenske" renter, hvordan får Skat så oplysningerne bekræftet? Hvis SKAT ønsker dokumentation for svenske renter, er det jer som skal fremskaffe dette.
Martin_M Besvaret December 9, 2007 Rapporter Besvaret December 9, 2007 check denne Forskudsopgørelsen 2008 Det hjalo i hvert fald mig, og jeg havde nogle problemer der minder om dine...
Jabbekot Besvaret December 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 9, 2007 Tusind tak for de fine svar!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu