macpack Skrevet December 15, 2007 Rapporter Skrevet December 15, 2007 Hey alle svenske indvandere. Min kæreste og jeg har lige købt en sød lille Rottweiler tæve som vi skal hente her d.1/1-08. (ca. 3 måneder gammel.) Men da vi bor på 2 anden sal, så er der jo trapper.. Har hørt fra andre ejere at man skal løfte den op og ned de første 3 måneder, og efter de 3 måneder skal den selv kunne gå op og ned uden der skulle ske noget... Vi vil simpelthen bare høre hvad jeres erfaringer er med trapper og hvad har i gjordt.?
Lynge Besvaret December 15, 2007 Rapporter Besvaret December 15, 2007 Jeg vil nu tillade mig at sige at den ikke skal gå på trapper det første års tid, minimun. Deres led skal lige have lov til at udvikle sig helt. Håber i har elevator, sådan en rotte hvalp bliver jo stor. Med vores Amstaff's der udvikles lidt langsomt, som lidt større hunde gerne gør, så går der cirka 1,5 år før de rigtig for lov. Held og lykke med den lille guldklump og i må sige til hvis i mangler en lege kamerat eller 2. Kira siger lige aldrig mere end 3 trin af gangen.
Kira Besvaret December 15, 2007 Rapporter Besvaret December 15, 2007 Kira siger lige aldrig mere end 3 trin af gangen. Nej det siger hun ikke :) Hun siger at vores har aldrig fået lov til at gå mere end de 3 første trin der er fra fordøren og til elvatoren. Jeg kender til Rottweiler folk der har løftet deres hunde af af trapper og ind og ud af biler til de var 18 måneder
macpack Besvaret December 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 16, 2007 Jeg vil nu tillade mig at sige at den ikke skal gå på trapper det første års tid, minimun. Deres led skal lige have lov til at udvikle sig helt. Håber i har elevator, sådan en rotte hvalp bliver jo stor. Med vores Amstaff's der udvikles lidt langsomt, som lidt større hunde gerne gør, så går der cirka 1,5 år før de rigtig for lov. Held og lykke med den lille guldklump og i må sige til hvis i mangler en lege kamerat eller 2. Kira siger lige aldrig mere end 3 trin af gangen. Ja okey, jeg har også hørt det om 1 års tid.. Ingen elevator da det kun er 2 sals bolig som vi bor i,, well der er ikke andet for at vi må løfte. Men vi snakker både op og ned af trapperne ik.? Helt sikkert ang. legekamerat.. Vi må da lige skrives ved, så hundene kan mødes og forhåbenlig spas lidt rundt sammen. :th2:
Sanni Besvaret December 16, 2007 Rapporter Besvaret December 16, 2007 Både op og ned Vi snakker både op og ned, og jeg er helt enig i, at hunden skal være et år, før den kan løbe op og ned selv. Det skader ikke, at den en enkelt gang spæner en etage op selv, men ikke noget med op og ned flere gange om dagen. Op er bedre end ned for hunden, hvis det skal være....
pt2600 Besvaret December 31, 2007 Rapporter Besvaret December 31, 2007 trapper hejsa jeg har selv en bulldog på snart 6 md. jeg har os hørt at man skal bære den til den er omkring et år. men da hunden kommer op omkring de 45kg når den er et år så er det måske lidt meget at løfte rundt på. så mit råd er. lyft den så længe i kan , og derefter så lad den gå stille og roligt op og ned af trappen. held og lykke
Nulla Besvaret January 1, 2008 Rapporter Besvaret January 1, 2008 De må IKKE springe hurtigt op og ned af trapper, men efter 3 mdr må de altså godt selv gå, bare man tager det stille og roligt, noget der er værre er faktisk at springe op og ned i en bil-bagagerummet, de kan ikke rigtigt klare de stød i ledene, men de er jo ikke lavet af glas !!!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu