Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så har Scandlines indført nye plastikkort til landgangs- og cykelpassagerer. Istedet for at gælde 30 dage, gælder det så til 46 ture og koster 400DKK, hvilket vist er 30,- mindre end før. Så skal kortet aflæses ved billetering, hvilket formentlig betyder langsommere kø for landgangspassagerere og gør at cyklister nu ikke kan smutte højre om bilerne og vise kort, men SKAL holde i kø i bilernes udstødning selv om de HAR betalt. Nå, tænker man så, så betyder det vel til gengæld at man kan opdatere kortet ved bil-indgangen, istedet for at man skal ud på den 2 km omvej op til stationen en gang om måneden, men næææ nej, det skal man sørme stadig. Hvorfor fatter jeg overhovedet ikke. Man kan købe 10 turs magnetkort til bilen, men ikke købe til cyklen. Der er overhovedet ingen grund til at man ikke skulle kunne opdatere kortet ved bil-indgangen, når de kan aflæse kortet dernede. Fuldstændigt tåbeligt af Scandlines. Så betyder det at hvis man ikke lige har styr på hvornår man har brugt sine 46 "klip", så kan man få en lang næse og køre hele vejen op til stationen for at fylde på, for derefter at køre ned og få det scannet i bil-indgangen. Hader Scandlines cyklister ?? Det er en ommer !!!

Besvaret

Det lyder godt nok nederen :( Jeg selv er gående passager - og det er hammer irreterende med det nye kort når man også er ryger eller vil købe smøger. Nu skal man nemlig huske at få et tobaksbillet med fra billetkontrolløren, hvor man før bare kunne vise sit pappendlerkort, og de kunne krydse af hvis de ville. Dog er de rimlig flexible - så siger man at der ikke var flere tobaksdimser, så langer de over disken alligevel. Gad vide hvad ideen med tobaksbilletter så er ? *G* Men det gode er, at det blir billigere for mig nu, at værende gående- idet jeg kun bruger max 40 overgange på en måned ca. så har 6 ekstra overgange hver måned - så efter 7 måneder - så er der en måned hvor jeg ikke behøver at købe kort :D hvis mine beregninger er korrekte. Desværre er det slut med at være gående fra april - ny arbejdsadresse et godt stykke inde i landet - hvilket betyder jeg skal have min bil med over - og et farvel til Scanlines og deres dyre bil priser :)

Besvaret

Vi kan roligt blive enige om at systemet ikke er skide-heldigt - men det er ikke selskaberne selv der har fundet på dem. Har et af selskaberne som kunde deroppe, og har fået at vide at de nye systemer er lavet på foranledning af Tullverket pga. at der var mange som lå og pendlede frem og tilbage hele dagen for at købe billige smøger og sælge dem videre. Det går jo ikke her i landet, så derfor blev selskaberne pålagt at ny model :D

Besvaret
Vi kan roligt blive enige om at systemet ikke er skide-heldigt - men det er ikke selskaberne selv der har fundet på dem. Har et af selskaberne som kunde deroppe, og har fået at vide at de nye systemer er lavet på foranledning af Tullverket pga. at der var mange som lå og pendlede frem og tilbage hele dagen for at købe billige smøger og sælge dem videre. Det går jo ikke her i landet, så derfor blev selskaberne pålagt at ny model :D
Det forklarer stadig ikke hvorfor man ikke kan opdatere ved bil-indgangen. Basse tobaksproblem kunne også nemt løses ved at der var et "tobaksregnskab" i kortet, så de bare skulle læse det i shoppen når man køber tobak.
Besvaret

Med det nye kort kan man også sagtens pendle frem og tilbage og købe smøger mv. - det er ikke forbudt at blive på færgen over flere overganger :-) Steen>> ja, det burde ikke været et problem - men heldigvis kender jeg de fleste ekspedienter efterhånden på udseende, og tror også de kan huske mig lidt - så har generelt ikke problemer med at købe smøger. Viser stort set ikke kort mere. Men for nye eller folk der ikke bruger det så meget, er det da belastende at skulle vise kort, have tobakskupon mv. hehe

Besvaret
Det lyder godt nok nederen :( Jeg selv er gående passager - og det er hammer irreterende med det nye kort når man også er ryger eller vil købe smøger. Nu skal man nemlig huske at få et tobaksbillet med fra billetkontrolløren, hvor man før bare kunne vise sit pappendlerkort, og de kunne krydse af hvis de ville. Dog er de rimlig flexible - så siger man at der ikke var flere tobaksdimser, så langer de over disken alligevel. Gad vide hvad ideen med tobaksbilletter så er ? *G* Men det gode er, at det blir billigere for mig nu, at værende gående- idet jeg kun bruger max 40 overgange på en måned ca. så har 6 ekstra overgange hver måned - så efter 7 måneder - så er der en måned hvor jeg ikke behøver at købe kort :D hvis mine beregninger er korrekte. Desværre er det slut med at være gående fra april - ny arbejdsadresse et godt stykke inde i landet - hvilket betyder jeg skal have min bil med over - og et farvel til Scanlines og deres dyre bil priser :)
Der skulle gerne komme et tobakskort i pap der følger med, det er vist bare ikke kommet fra trykkeren endnu ;-)
Besvaret
Tjekkede lige deres sprit-priser - der er sandelig ikke det store at spare' date=' sammenholdt med udsalgspriserne i DK. Er det anderledes med tobak?[/quote'] En pakke smøger koster 22.50 DKK/27 SEK så vidt jeg husker - normalpris i DK er 32-33 kr :-) for de normale gængse mærker - billig cigaretterne koster også 22.50 DKK på færgen, men kun 28 DKK i Danmark f.eks. Så der er besparelsen ikke så høj. Kender ikke prisen på snus, da jeg ikke er bruger af dette produkt. Øl/vin/spiritus kan ikke betale sig at købe på færgen, for os svenskere/danskere der har daglig adgang til danske butikker :-) Her er det kun svensken som bor og arbejder i Sverige, der kan spare penge, og endnu flere hvis de køber det i land i stedet for.
Besvaret
Så har Scandlines indført nye plastikkort til landgangs- og cykelpassagerer. Istedet for at gælde 30 dage, gælder det så til 46 ture og koster 400DKK, hvilket vist er 30,- mindre end før. Så skal kortet aflæses ved billetering, hvilket formentlig betyder langsommere kø for landgangspassagerere og gør at cyklister nu ikke kan smutte højre om bilerne og vise kort, men SKAL holde i kø i bilernes udstødning selv om de HAR betalt. Nå, tænker man så, så betyder det vel til gengæld at man kan opdatere kortet ved bil-indgangen, istedet for at man skal ud på den 2 km omvej op til stationen en gang om måneden, men næææ nej, det skal man sørme stadig. Hvorfor fatter jeg overhovedet ikke. Man kan købe 10 turs magnetkort til bilen, men ikke købe til cyklen. Der er overhovedet ingen grund til at man ikke skulle kunne opdatere kortet ved bil-indgangen, når de kan aflæse kortet dernede. Fuldstændigt tåbeligt af Scandlines. Så betyder det at hvis man ikke lige har styr på hvornår man har brugt sine 46 "klip", så kan man få en lang næse og køre hele vejen op til stationen for at fylde på, for derefter at køre ned og få det scannet i bil-indgangen. Hader Scandlines cyklister ?? Det er en ommer !!!
Steen jeg spurgte lige idag på det der pendlerkort - og det er 46 ture pr. 30 dage. Ikke 46 ture på ubestemt tid. Blev selv lidt langmulet da jeg hørte det hehe - og bestemte mig for at med 2½ uges ferie foran mig, så blev det bare til en returbilet her inden jul.
Besvaret

Jeg sendte en kopi pr mail og her er så svar:

Kære kunde Tak for din henvendelse omkring vores nye pendlerkort til vore landgangspassagerer. Scandlines hader på ingen måde de kunder som vælger at tage cyklen med færgen. Tværtimod tilbyder vi vore kunder at de gratis kan medtage deres cykel på en almindelig personbillet, herunder naturligvis de pendlere der rejser på et månedskort. Det nye plastik pendlerkort er fortsat gyldigt i 30 dage som det gamle pap-kort. Vi har valgt at sænke prisen med 7% til DKK 400,- mod at ændre det maksimale antal ture indenfor én måned fra 50 til 46 ture. Det vil tilgodese langt de fleste regulære pendlere, som sjældent når at anvende mere end 40-44 ture indenfor en arbejdsmåned. I forbindelse med købet af kortet og senere genopfyldning udleveres foruden selve plastikkortet en særlig kvittering, hvoraf det fremgår fra hvilken dato de 30 dage regnes. Endvidere udleveres et tobakskort til brug for de 46 rejsetilfælde, og når man som pendler vælger at medtage cyklen kan man i forbindelse med check-in få oplyst præcist hvor mange rejser der er tilbage på kortet. Den praksis som du beskriver med hensyn til at køre højre om bilerne og holde kortet op har intet med en billetkontrol at gøre. Ingen medarbejdere i check-in kan på 2 meters afstand vurdere om det er et gyldigt pendlerkort, ligesom at det kontrolklip der skulle være foretaget på kortet ej heller er blevet udført. Med den nye elektroniske aflæsning slipper medarbejderne for besværet med at finde klippetangen frem, og det giver en hurtigere og smidigere ekspedition. På lidt længere sigt kan det godt være at vi i Scandlines vil kunne tilbyde salg og genopfyldning af pendlerkort i check-in, men i forbindelse med overgang til det nye plastik pendlerkort har vi foreløbigt valgt at koncentrere os om at kunne visere landgangsproduktet i personbils indcheckningen, netop for at kunne holde fast i at pendlere ønsker et fleksibelt produkt der kan anvendes såvel gående som cyklende. Billetteringssystemerne på landgangen og til personbilerne er meget forskellige og det er ikke teknisk muligt at krydse produkterne fra ét system til det andet, selvom at selve plastikmediet er det samme. Med venlig hilsen / Best regards Jens Ole Hansen Terminal Manager Scandlines Danmark A/S Færgevej 8 3000 Helsingør
Besvaret
Steen jeg spurgte lige idag på det der pendlerkort - og det er 46 ture pr. 30 dage. Ikke 46 ture på ubestemt tid. Blev selv lidt langmulet da jeg hørte det hehe - og bestemte mig for at med 2½ uges ferie foran mig, så blev det bare til en returbilet her inden jul.
Ja, der røg lige en anden fordel jeg kunne få øje på : Jeg glemmer tit at få kortet med hvis jeg lader cyklen stå, så jeg havde lige øjnet muligheden for at have et kort i tegnebogen foruden det i rygsækken. Det kan jeg så også glemme.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...