koustrup Skrevet December 18, 2007 Rapporter Skrevet December 18, 2007 Hvordan forholder jeg mig til ovenstående. Boligen blev købt fra lidt over et år siden, og der blev i kontrakten skrevet at sælger garenterede for at el-installationerne var lovlige. Det viser sig nu, at det er de IKKE! Og jeg har lidt på fornemmelsen at sælger vil gøre alt for at krybe uden om. Er der nogle herinde som har prøvet noget ligenden?
sup3rior Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Ganske simpelt - hyr en advokat og få sælger til at betale for at få det udbedret :)
koustrup Besvaret December 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 18, 2007 Også det som var min plan, men jeg kan vel ikke pålægge sælger advokat omkostninger - og de koster jo som bekendt også lidt kroner :-(
Mohlin Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Varför inte börja med att prata med mäklaren? Det är ju de som skrivit kontraktet, väl? Eller var det privat?
sup3rior Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Ring til sælger og sig til ham at du har fundet ud af at installationerne er ulovlige. Mind ham da om at han garanterede i kontrakten at disse var lovlige, og du ser frem til at høre fra den elektriker han sender ud til dig for at fixe det. Prøver han at sno sig, så går du til advokaten - det er der ikke noget forkert i, da det er ham som har dummet sig og derfor skal betale.
koustrup Besvaret December 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 18, 2007 Det vil jeg gøre - jeg ville bare høre om der var nogle forhåndsregler jeg skulle tage, som fks. at få alt på skrift
sup3rior Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Det er aldrig skidt at have sin dokumentation iorden - så har man ryggen fri :D
RAG Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Jeg ville nok starte med at skaffe et overblik over hvor meget og hvilken grad der er tale om ulovlige installationer. Så har du et begreb om hvad "Worst case" er. Alt efter hvor meget det drejer sig om bør du overveje at hyre en advokat og til at starte med lave en strategi for hvordan du vil forfølge sagen. Ulovlige installationer påvirker en forsikrings villighed til at erstatte et eventuelt tab ved brand eller lignende. Så du har en interesse i at få sagen overstået relativt hurtigt. Du kan kontakte sælger med et ultimativt krav om 100% erstatning, alternativt anlægge sag, og forvente at få måske 50 - 80% af pengene hjem efter udgifter. Før du ruller de helt store kanoner frem, skal du sørge for at have dit på det tørre. Som køber har pligt til at syne huset / lade huset syne før køb. Har du ikke gjort det, er du værre / umuligt stillet.
koustrup Besvaret December 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 18, 2007 Det er en rimelig omfattende omgang, vi snakker ca. 20.000 kr. Lejligheden blev ikke synet, og netop derfor skrev vi det ind i kontrakten... Nu har jeg sendt en mail til sælger, så må vi se hvad han siger!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu