Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan forholder jeg mig til ovenstående. Boligen blev købt fra lidt over et år siden, og der blev i kontrakten skrevet at sælger garenterede for at el-installationerne var lovlige. Det viser sig nu, at det er de IKKE! Og jeg har lidt på fornemmelsen at sælger vil gøre alt for at krybe uden om. Er der nogle herinde som har prøvet noget ligenden?

Besvaret

Ring til sælger og sig til ham at du har fundet ud af at installationerne er ulovlige. Mind ham da om at han garanterede i kontrakten at disse var lovlige, og du ser frem til at høre fra den elektriker han sender ud til dig for at fixe det. Prøver han at sno sig, så går du til advokaten - det er der ikke noget forkert i, da det er ham som har dummet sig og derfor skal betale.

Besvaret

Jeg ville nok starte med at skaffe et overblik over hvor meget og hvilken grad der er tale om ulovlige installationer. Så har du et begreb om hvad "Worst case" er. Alt efter hvor meget det drejer sig om bør du overveje at hyre en advokat og til at starte med lave en strategi for hvordan du vil forfølge sagen. Ulovlige installationer påvirker en forsikrings villighed til at erstatte et eventuelt tab ved brand eller lignende. Så du har en interesse i at få sagen overstået relativt hurtigt. Du kan kontakte sælger med et ultimativt krav om 100% erstatning, alternativt anlægge sag, og forvente at få måske 50 - 80% af pengene hjem efter udgifter. Før du ruller de helt store kanoner frem, skal du sørge for at have dit på det tørre. Som køber har pligt til at syne huset / lade huset syne før køb. Har du ikke gjort det, er du værre / umuligt stillet.

Besvaret

Det er en rimelig omfattende omgang, vi snakker ca. 20.000 kr. Lejligheden blev ikke synet, og netop derfor skrev vi det ind i kontrakten... Nu har jeg sendt en mail til sælger, så må vi se hvad han siger!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...