Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hej!! Er der nogle af Jer pendlerer der kan give mig et overblik over hvad det koster at pendle over broen hver dag til arbejde, efter skat?? Håber på gode svar....

Besvaret
Hej!! Er der nogle af Jer pendlerer der kan give mig et overblik over hvad det koster at pendle over broen hver dag til arbejde, efter skat?? Håber på gode svar....
Det kommer helt an på hvor meget du/I har tænkt jeg at benytte broen. De første 16 ture koster DKK 135 - og fra tur 17 til og med 50 DKK 27. Ture fra 51 og op efter koster igen DKK 135 En anden parameter for at kunne regne på hvor meget det vil komme til at koste er også - skal du/I selv betale, og så have brofradraget på DKK 50, eller skal beløbet trækkes i bruttolønnen - og derved intet brofradrag??
Besvaret

Hej René! Tak for dit svar. Jeg regner med at skulle køre frem og tilbage alle arbejdsdage + lidt ekstra. Altså: 135x16 = 2295,- 27x40=1080 Total=3375,- Spørgsmålet er så hvor meget jeg reelt skal betale når skattefordelen er trukket fra.??

Besvaret

Brofradraget er 50 kr. pr tur der er relateret til dit arbejde. Ifølge Skat har vi gennemsnitlig 18 arbejdsdage i måneden, og dermed 36 ture. Det vil sige et fradrag på 1.800 kr. Da et fradrag i hånden er 32% værd vil det sige at du kan trække 575 kr. fra dit forbrug. Og hvis du mener at du skal bruge de 56 ture du har regnet med tidligere ser regnestykket ud som... 16 ture af 135 = 2.160 34 ture af 27 = 972 6 ture af 135 = 810 I alt = 3.942 - skats andel = -576 I alt = 3.366 gode danske kroner

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...