Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej , vi er flyttet til Sverige og har taget vores dansk registeret motorbåd med, skal den registreres i Sverige eller hvorledes gør man.Er der nogen der har erfaring på det område.? Med venlig hilsen Kloseand.

Besvaret

Ups! Hej igen! Jeg glemte lige at sige, at du sikkert med fordel kan melde dig ind i en "båtklub" - uanset om du skal have fast bådplads, sæsonplads eller bare vil have adgang til en nedkørselsrampe. De fleste bådklubber i Sverige samarbejder, så du kan anvende ramper andre steder, hvis du er medlem af en anerkendt bådklub. Desuden hjælper bådklubberne med at få en billig forsikring

Besvaret

Hej gammeldansk Tusinde tak-det var lige det jeg manglede at vide.Rigtig godt nytår og sejlads idet nye år. Bedste sejlerhilsen Kloseand. PS båden er en nimbus 32 så jeg bliver ude i det salte vand, men tak.

Besvaret

pas iövrigt på med at snakke om både med svenskere, der er rig mulighed for misforstålser afhængigt af udtalen, hvis altså ikke det lige er åbenlyst at det netop er skibe man taler om :): Båtar = både Båta = hjælpe Bård = bort Bod = butik eller skur Bot = hjælpemiddel Bottna = bunde Boyta = beboelsesareal Bud = meddelelse Båda = varsle Et skib er iøvrigt bare et skepp, her er der ikke mulighed for så mange misforståelser. Jeg har iøvrigt stadig ikke fundet ud af hvad det var svenske Basshunter sang om i deres monster hit "Boten Anna" fra forrige år (http://artists.letssingit.com/basshunter-lyrics-boten-anna-x7c2g4p) Er Anna en båd eller noget helt andet? :confused:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...