NOAH Skrevet January 8, 2008 Rapporter Skrevet January 8, 2008 Hvordan har svenskerne det med, hvis man kører rundt i en udlandsk-registreret bil. dvs : hvis jeg køber en bil " lad os sige Litauen " forsikrer den selvfølgelig og tager den tilbage til Sverige, bruger den som transport middel til dagligt. Er der nogen af jer, der ved med sikkerhed hvordan reglerne er..???
Bigmike Besvaret January 8, 2008 Rapporter Besvaret January 8, 2008 Hvorfor???????????????????????????????????????+
NOAH Besvaret January 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 8, 2008 Selvom mange er enige om at, det er super billigt for biler/MC i sverige.. så er der alligevel mange penge at spare hvis man nu henter bilen der over fra.!!!
Scion Besvaret January 8, 2008 Rapporter Besvaret January 8, 2008 Selvom mange er enige om at' date=' det er super billigt for biler/MC i sverige.. så er der alligevel mange penge at spare hvis man nu henter bilen der over fra.!!![/quote'] kan du ikke bare købe den der, og så indregistrere den i sverige?
EBL Besvaret January 8, 2008 Rapporter Besvaret January 8, 2008 Hvordan har svenskerne det med, hvis man kører rundt i en udlandsk-registreret bil. dvs : hvis jeg køber en bil " lad os sige Litauen " forsikrer den selvfølgelig og tager den tilbage til Sverige, bruger den som transport middel til dagligt. Er der nogen af jer, der ved med sikkerhed hvordan reglerne er..??? Jeg har ufrivilligt kørt rundt i Sverige i et halvt år, på meget 'alternative' udenlandske plader uden at det nogen sinde har fået et svensk myndighedsperson, nabo eller noget andet til at løfte øjenbrynene. Så alt afhængigt af hvor du bor tror jeg godt du kunne slippe afsted med det. Jeg vil dog ikke opfordre til lovbrud, tværtom, det synes jeg nemlig ikke vi kan være bekendt som 'gæster' her i Sverige, uanset hvor smart det end kunne være, bør vi respektere og rette os efter deres til tider fjollede regler og bureaukrati. For god ordens skyld skal jeg også lige skal nævne at min egen kørsel ikke var ulovlig (af forskellige årsager som ikke lige vedkommer sagen her og som jeg derfor ikke gider forklare).
jacobe Besvaret January 8, 2008 Rapporter Besvaret January 8, 2008 kan du ikke bare købe den der' date=' og så indregistrere den i sverige?[/quote'] Uden at vide det, måske fordi at hvis bilen er købt i "lad os sige Litauen", er vægtafgiften billigere?
Bigmike Besvaret January 8, 2008 Rapporter Besvaret January 8, 2008 Problemet er nok bare at det er udenfor EU.....Men hvad ved jeg..... Skal man fuske, så skal man fuske således at man har råd til at betale den bøde der kommer.....og den kommer.....med garanti....................
jacobe Besvaret January 9, 2008 Rapporter Besvaret January 9, 2008 Skal man fuske' date=' så skal man fuske således at man har råd til at betale den bøde der kommer....[/quote'] Helt enig! :)
Mohlin Besvaret January 9, 2008 Rapporter Besvaret January 9, 2008 Problemet er nok bare at det er udenfor EU.....Men hvad ved jeg..... Litauen...?
NOAH Besvaret January 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 9, 2008 Nu er det sådan at Litauen er med i EU..!!! Det er ikke fordi jeg har i sinde at fuske eller noget..!!! Situationen er den, at jeg selv er fra Litauen, har LT/DK-pas og kører på dansk kørekort. Hvis man nu kigger ren økonomisk på dette situation, at jeg køber bil i LT, kommer til Sverige i den, hvor jeg derefter bruger den til dagligt. Sparer jeg en masse penge på forsikring + bilen Jeg ved at dette ikke kan lade sig gøre i DK, med mindre man er bosidende udenlands i mere end 6mrd på ét år. Men hvordan er reglerne for dette i Sverige.???
Guest jxhab Besvaret January 9, 2008 Rapporter Besvaret January 9, 2008 Hej Noah, Jeg ved ikke om det er anderledes for andre EU lande, men på Danske plader, så må du kun kører i bilen i max et år. Jeg tror dog at det falder lidt uden for kategori, for sådan som jeg forstår dig, så vil du køre rundt på andre end Svenske plader og det tror jeg ikke man må i længere tid, hverken forsikringsmæssigt eller registeringsmæssigt. http://www.vv.se/templates/page3____3808.aspx Alternativt så prøv at ringe til VV, for de kan helt sikkert give dig et mere kvalificeret og korrekt svar end dem du har fået herinde indtil videre :-) Vägverket, kundtjänst för fordonsfrågor, 0771-14 15 16 ger svar på dina frågor om registrering av fordon, fordonsskatt, registreringsskyltar och införsel av fordon som flyttsak.
NOAH Besvaret January 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 9, 2008 Se..!!! Det var et svar man kunne bruge til noget.!! Takker og bukker herfra... Det ser umilbart ud til, at man skal have fat i en leasing-firma i LT :-)) Så kan man køre rundt i en fed øse til halv pris. ¤¤¤¤2. Jag är bosatt i Sverige och ska hyra en bil som ägs av ett tyskt företag. Får jag använda bilen här i landet? Ja, under förutsättning att det är ett tillfälligt brukande. Hyrestiden av bilen får inte heller vara mer än ett år, eftersom den som då hyr bilen anses vara ägare av den.¤¤¤¤ Opdatering..!! Nu er jeg blevet meget mere klogere på det.. :-)) Det viser sig, at der ikke er noget problem at have bilen kørende på udlandske plader, vagværket anbefaler dog, at bilen bliver omregistreret efter 1år. Dog er dette ikke et pligt. Bilen skal bare have en gyldig forsikring + registrerings-atest. dvs. hvis man har venner, familie der bor udenlands, kan man uden problem få dem til at købe bil én, som man så kan pendle til/fra arbejdet i DK i.. :-))
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu