Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har gået og tænkt lidt over det med Dansk fører i Svensk bil i Danmark, og firmabiler i Sverige. 1:Hvis en Svensker flytter til Danmark og beholder sit Svenske job, hvor han tilfældigvis har firmabil, vil SKAT i dk så komme efter ham, fordi han jo har firmabilen med hjem ? 2:Hvad ville der ske hvis samme Svensker som bor i Danmark, kører i sin danske bil til familien i Sverige, og de fx. skal et smut til tyskland, må han så kører i sine forældres Svenske bil igenne Danmark, hvis hans forældre ikke er med ? Ved godt at #2 er en anelse tænkt, og der sikkert ikke er nogle der vil stille spørgsmål til en ægte Svensker i en Svensk bil i DK :) -Claus-

Besvaret

1: Ingen problem, personen skal blot anmelde det til SKAT så vil han få lov til at bruge bilen til transport mellem firma og hjem (og så vidt jeg husker er det DIREKTE hjem). 2: Den tror jeg er lidt sværere, men umiddelbart vil vedkommende nok blive knaldet for afgiften på bilen.

Besvaret
1: Ingen problem, personen skal blot anmelde det til SKAT så vil han få lov til at bruge bilen til transport mellem firma og hjem (og så vidt jeg husker er det DIREKTE hjem).
Ja, det har tidligere været sådan, at man kan aftale en kørevej med SKAT - altså fra grænsen og direkte hjem (ingen svinkeærinder under selvetransporten eller under opholdet)
2: Den tror jeg er lidt sværere, men umiddelbart vil vedkommende nok blive knaldet for afgiften på bilen.
Man må gerne køre i en udenlandsk bi i DK, hvis ejeren sidder ved siden af...
Besvaret

ja, men i #2 er det lidt fejt, bare fordi man bor i et andet land, må man ikke køre i sine forældres land i dette land. Men klart skat har en guldgruppe for biler, så det gælder om at passe på den :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...