jpc Skrevet February 1, 2008 Rapporter Skrevet February 1, 2008 Har et problem med min stationære. Nogle gange når den starter op, skriver den "netværkskabel ikke tilsluttet" (pudsigt nok også hvis den er startet med "wake-on-lan") Jeg skal så lige deaktivere lan-forbindelsen og derpå aktivere den igen - så spiller det. Skal der et nyt netkort til? Eller er det driveren? Eller indstillinger ? Lidt underligt...
sup3rior Besvaret February 2, 2008 Rapporter Besvaret February 2, 2008 Prøv at af-installere kortet i Device manager - og så installerer det igen med nyeste drivere :)
Buddha Besvaret February 2, 2008 Rapporter Besvaret February 2, 2008 Det er fordi din DHCP server timer ud....Uden at gi dig en ny lease. Derfor skal du lige aktivere LAN igen....Så får du en ny lease der gælder x antal sekunder. Du kan hente et "keep alive" program så den ikke timer ud. Alternativt kan du sikkert slå det fra i routeren....
jpc Besvaret February 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 2, 2008 Det er fordi din DHCP server timer ud....Uden at gi dig en ny lease. Alternativt kan du sikkert slå det fra i routeren.... Nu har jeg givet den en fast ip-adresse i stedet, så ifølge indstillingerne i routeren står den ikke til at blive leaset. Nu ser jeg lige, om det ikke hjælper.
jpc Besvaret February 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 2, 2008 Nu har jeg givet den en fast ip-adresse i stedet, så ifølge indstillingerne i routeren står den ikke til at blive leaset. Nu ser jeg lige, om det ikke hjælper. Næ, det gjorde det ikke. Min opsætning af dhcp er sådan her:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu