Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

De unge i Osted keder sig og udøver hærværk, stjæler og begår indbrud. En sognepræst udtaler, at man bliver nødt til at hjælpe de unge, som gerne vil have et sted at være. Indvandrere på Nørrebro sætter biler i brand og begår hærværk. Nu skal de have et værested/ungdomsklub. Unge pigebander overfalder rask væk andre piger, gennemtæver piger og ydmyger dem voldsomt. De stakkels utilpassede pigebander skal da selvfølgelig have hjælp! Lad os smide et par millioner i den kasse også... For slet ikke at tale om ungdomshuset, hvor man gennem mange år har set autonome opføre sig som de lyster, og nu får de så et nyt hus... Sig mig lige engang!! HVAD SKER DER??? Det handler bare om at man skal gå amok og true folk, smadre sig vej og begå hærværk, så får man det som man vil ha' det? Jeg er klar over, at vi lever i et demokratisk samfund, hvor der skal være plads til alle og hvor vi så vidt mulig skal tage os af de svage i samfundet. Men der må simpelthen være grænser for tyndskid! Det kan ikke være rigtigt, at man som almindelig, velfunderet borger med en ordentlig indgangvinkel til opførsel stiltiende skal finde sig i at blive overhørt. Jeg sidder og funderer lidt over, hvad der vil ske, hvis pendlere begyndte at opføre sig som alle de utilpassede mennesker, der findes i det danske samfund. Ville det hjælpe på bropriserne?? Ville vi blive ordentligt behandlet i dagpengesystemet? Ville vi få stemmeret (uhhhh)?? Eller hvad?

Besvaret

Det er desværre ingen nyhed, sådan har det været i mange år, der har bare ikke været så meget fokus på det , som der er nu. Dem som råber højest får som regel deres vilje, bare se på alle dem som brokker sig i supermarkeder osv ... Desværre....

Besvaret
Jeg er klar over' date=' at vi lever i et demokratisk samfund, hvor der skal være plads til alle og hvor vi så vidt mulig skal tage os af de svage i samfundet. Men der må simpelthen være grænser for tyndskid![/quote'] Helt enig. Ellers lader vi stille og roligt demokratiet dø. Det er vigtigt at sætte grænser - og her mener jeg ikke kun gennem lovgivning. De eksempler du nævner skyldes manglende opdragelse og manglende forståelse for at vold ikke løser noget. Altså noget deres forældre burde have taget sig af. Det kan aldrig blive en samfundsopgave, men det er vigtigt at demokratiet kan give støtte der hvor forældrene fejler. Det er fuldstændigt skævt, at man belønner denne opførsel! Man burde først kræve noget af de unge - og så kan de få noget. Med denne fremgangsmåde forstærker man bare de negative tendenser.
Besvaret

Jeg må give MissCath ret- det er utilstedeligt. Foreningen ÖresundsBorger mangler et mødelokale og et lille kontor. Vi har ikke selv penge i foreningen. Skal vi begynde at brænde biler af, lave hærværk og grafitti, genere fredelige borgere og kaste sten på politiet? FOR SÅ FÅR VI VEL VORES LOKALER! Er det ikke sådan man gør tingene i dagens Danmark?? :confused:

Besvaret
Mangel på lys? :sick: Underlig sammenligning :rolleye:
Nej det var bare sådan et udtryk når det hele var galt...du ved... Lidt ligesom med de unge. Den var sqda aldrig gået dengang. Så havde han da fundet "en løsning":rolleyes:
Besvaret

Lige præcis!!! Der var klare grænser for ting og sager! Det skal vi indføre igen.....Vi starter med Nørrebro.......:lol:

Nej det var bare sådan et udtryk når det hele var galt...du ved... Lidt ligesom med de unge. Den var sqda aldrig gået dengang. Så havde han da fundet "en løsning":rolleyes:
Besvaret

MissCath > Du har ret. Den er gal, og der er for meget ynk og for lidt konsekvens. Hvis vi skal forbedre taksterne på broen, er vi nok ude i happy slapping af servicemedarbejdere ved betalingsanlægget.... ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...